מאזדה בצבע

סיפור שמתחיל באופנוע

כבר לפני קרוב ל-90 שנה במאזדה ידעו לפני כולם איך לייצר את המוצר המנצח

היום מדובר באחד ממותגי הרכב המובילים בעולם – אבל רבים לא יודעים שמאזדה בכלל נוסדה כחברה לייצור פקקים ביפן בשנת 1920. מה גרם לחברה להיכנס לתעשיית הרכב? אבטיפוס של אופנוע, שבפיתוחו החלו בשנת 1929.

באותן שנים מרוצי אופנועים היו בשיא הפופולאריות שלהם במדינה, כאשר רוב האופנועים הגיעו למדינה מייבוא או הורכבו בה עם חלקים מיובאים. לאור הביקוש הגדול הנהלת חברת מאזדה (שבאותם ימים עוד נקראה טויו קוגיו) החליטה להפוך לחלוצה בתחום ולייצר אופנוע מקומי. באוקטובר 1930 נכנס למרוץ האופנוע הראשון ולהפתעת כולם היכה את המתחרה הבריטי המוביל וזכה במקום הראשון.

הסימן המסחרי של האופנוע

באותה השנה יוצרו כבר 30 אופנועים ראשונים במחיר של 350-380 יין יפני של אותם ימים (כיום כ-31,800-34,500 יין).

בעקבות ההצלחה הגדולה של האופנוע, החליטו בחברה לעבור לתחום התחבורה ומיקדו את הייצור באופנוע בעל שלוש גלגלים שלמעשה שימש כמשאית קטנה. משם הדרך למכוניות משפחתיות כבר הייתה קצרה, ומאז כידוע הכול היסטוריה.

ומה עם אותו אופנוע מרוץ? הסיפור שלו התחיל ונגמר באותן 30 יחידות, שכבר מזמן הפכו לפריט יקר במיוחד לאספנים.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

:שלחו לי כתבות בנושאים הבאים