דגמים

10 דברים שלא ידעתם על מאזדה CX-3

היא ממש יפה. היא הכי יפה. אי אפשר להתעלם ממנה. אמרנו כבר שהיא יפה? אז יש לנו עוד כמה דברים לספר עליה

  1. היא ממש יפה. אבל ממש. אי אפשר לטעות בה, זוהי מאזדה. המרכב המפוסל שלה מושך מבטים ברחוב. היא ג’יפונית חטובה, אבל השלדה שלה קלת משקל, כך שהביצועים שלה טובים במיוחד עם מנוע 2 ליטר שמותקן בתוכה. לא שכחנו, ולא נשכח את זה שהיא זריזה וששה אלי פניות. יספרו לכם שהיא כבישטח כזאת, אבל עזבו אתכם מג’יפים, תטחנו את הסלעים עם אוטו אחר, ופחות יפה. אם תנהגו בה תגלו שפועם בה ליבה של המיאטה המיתולוגית, כן ספורטיבית. כן, עם מראה מרחף.
  2. היא ממש בטוחה. מאזדה 3-CX זכתה בציון TOP SAFETY PICK של IIHS. כלומר, מדובר במכונית שהבטיחות שלה היא הטובה ביותר בקטגוריה. כך קבע ארגון הבטיחות הרשמי של חברות הבטיחות האמריקאיות, הנחשב מחמיר במיוחד במבחני ריסוק. ה-3-CX  זכתה בציון הזה במבחן שכולל התנגשות חזיתית, וגם במבחן מיוחד שמדמה התהפכות. אבל בבקשה, לא להתרסק. חבל על היפה הזאת. וחבל עליכם. זו הסיבה שיש בה מערכות בטיחות אקטיביות, כמו בלימה אוטונומית במהירות של עד 80 (!) קמ”ש, התראה על עצמים בשטח המת, ועוד שלל אביזרים מונעי ריסוק.
  3. היא ממש רזה. מאזדה 3-CX לא צריכה דיאטה. היא שוקלת 1,339 קילוגרמים. זה הכול. זו עוד סיבה לכך, שנהיגה בה בכבישים מפותלים עשויה להיות חוויה מיסטית. בכלל, העניין הזה, חוויית הנהיגה, הוא עיקרון מוביל במאזדה. מאזדה שלא תספק חוויית נהיגה תגרום להמון מהנדסים יפנים לעשות חרקירי. ואנחנו רוצים אותם בחיים. ודאי עם היפה הזאת.
  4. כן המפקד! לידית השליטה במערכת המולטימדיה קוראים “המפקד”. זה אמיתי לחלוטין, זהו השם שעליו החליטו במאזדה. באנגלית קוראים לכפתור הכסוף והעגול COMMANDER. מדוע? כי הוא שולט בכל הפונקציות השונות של ה-3-CX מעמדה אחת נוחה בין המושבים – וכל זה באמצעות מתג גדול ועגול, מתג קטן וגדול וחמישה כפתורים. בלי קשקושים מיותרים ובלי התחכמויות לא רצויות. לכן לא צריך אפילו להוריד את העיניים מהכביש, לאור העובדה שכל הפונקציות השונות מוצגות על מסך הנתונים שנמצא גבוה במרכז תא הנוסעים. הבנתם? עברו לנוח.
  5. יש לה פרסים. הנה רשימה של כמה פרסים שבהם זכתה מאזדה 3-CX: סיפרנו למעלה שהיא זכתה בציון הגבוה ביותר במבחן הריסוק של ה-IIHS האמריקאי. בנוסף, היא גם זכתה בתואר BEST CAR BRAND של ה-US NEWS. וגם בתואר SAVVY RIDE OF THE YEAR שהעניק לה YAHOO AUTOS וגם בפרס עיצוב של RED DOT. יש עוד פרסים, אבל נגמר לנו המקום.
  6. היא משתדרגת. אנשי מאזדה ישבו על המדוכה, טיכסו עצה והחליטו פה אחד כי הגיע הזמן. ולכן, כמה שנים לאחר שהוצגה וכשנתיים לאחר שעשתה עלייה לארץ הקודש, ה-CX3 של מאזדה תתעדכן בעוד כמה שבועות. מתיחת הפנים תכלול שינויי עיצוב קלים (ברור קלים, אלף פעם כתבנו כמה שהיא יפה, אז למה לקלקל) ושדרוגים בתא הנוסעים, ברמות האבזור ובמפרט הטכני. השיווק של הגרסה המחודשת צפוי להתחיל בארץ הקודש לקראת סוף השנה הנוכחית. אנחנו במקומכם היינו רושמים הזמנה. ונכון, אנחנו משוחדים. ועדיין, היינו רושמים הזמנה
  7. החיים בטורים הגבוהים. השעון העיקרי שלה מציג את סיבובי המנוע: נהג שיכנס למאזדה 3-CX וישב מאחורי ההגה יבחין מיד: אין כאן שעון מהירות. במקום שעון מהירות, השעון העיקרי השולט בלוח המחוונים הוא דווקא השעון שמודד בכמה סיבובים לדקה מסתובב מנוע ה SKYACTIVE  של ה-3-CX בנפח 2.0 ליטר. בגלל שהתפיסה שעומדת מאחורי מאזדה 3-CX וכל מאזדה אחרת לצורך העניין – היא שהצרכים החשובים ביותר הם אלה של נהגים ספורטיביים. המהירות מוצגת כמובן בצג נפרד, אך הנהג יכול לדעת בכל רגע נתון באופן הטוב ביותר היכן המנוע נמצא בשיא הכוח וכמובן גם לשלוט בביצועים באמצעות מנגנון העברת ההילוכים הידני. רציתם התרגשות? חשבתם על תחביבים נלוזים. מצאנו לכם תחליף הגון במיוחד.
  8. היא מצביעה למרכז. המושבים האחוריים של מאזדה 3-CX מכוונים למרכז. כן, צמד המושבים האחוריים של מאזדה 3-CX מוטים קלות לכיוון מרכז הרכב. ועוד נקודה חשובה: הספסל האחורי של מאזדה 3-CX מתוכנן במיוחד כדי להיות מעט יותר גבוה מהמושבים הקדמיים. הסיבה פשוטה: כדי שהנוסעים מאחור יוכלו לשוחח יותר בקלות עם הנוסעים במושבים הקדמיים וכדי שהשיחה תזרום באופן יותר טוב. כך נשמרת בתא הנוסעים של ה-3-CX אווירה טובה ונעימה יותר. זה אמיתי לחלוטין, אפילו תכננו את זה ככה.
  9. יש לה עיניים בגב. בדיוק כמו המורה ללשון מכיתה ז’. מאזדה 3-CX יודעת להסתכל לאחור כאשר הנהג לא מסתכל. מה זה אומר? שכאשר היא יוצאת מחניה צפופה או צריכה לבצע תמרון נסיעה לאחור, ה-3-CX שומרת על הנהג ומוודאת שלא ייפגע, הודות לטכנולוגיה שמאזדה מכנה RCTA, כלומר-  rear cross traffic alertומערכת BSM. המערכות, “יודעות” לזהות באמצעות רדאר, מכוניות הנמצאות בשטחים המתים שמאחורי ה-3-CX ,כלומר בצדדים שהנהג לא יכול לראות – ולהודיע לנהג כאשר מתקרבת מכונית מצידיה של ה-3-CX, גם במצבים שבהם הנהג אינו מסוגל להבחין בהולך רגל המתקרב מאחוריו.
  10. יש לה גרסת מרוצים. ה- CX-3 RACING CONCEPT מצוידת במערכת מיתלים משופרת ומערכת בלימה יעילה וחזקה מעולם המרוצים. עזרים אווירודינאמיים המיועדים להצמיד אותו למסלול במהירות גבוהה, יוצרים לוק חזק. גם הצליל קיבל טון חדש דרך מערכת פליטה – משוחררת יותר. רוצים כזאת? גם אנחנו.
תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

:שלחו לי כתבות בנושאים הבאים