דגמים

10 דברים שלא ידעת על מאזדה 6 החדשה

נהיגת מבחן ראשונה על ה-6 החדשה מגלה: היא בגובה נורמלי, ממש יפה, מרגישה יוקרתית, ומשחררת פרצי עונג בלתי נשלטים בנהיגה. רק מה עושה שם הקומפקט דיסק?

1.היא בגובה נורמלי. נכון, שחלק לא קטן מהנהגים עבר לנהוג בג’יפונים ושאר כלי רכב מוגבהים, אבל מכוניות מנהלים שמחזיקות מעצמן שומרות על תצורת הספורט-סדאן, עם עיצוב שמפלח את האוויר, ואיכויות נסיעה ונהיגה שמעוררות פרצי עונג משכרים וחמימים. לעולם, רכב גבוה, עם מרכז כובד גבוה, לא יצליח לשחזר את חוויית הנהיגה ונוחות הנסיעה של רכב שקרוב לכביש. לא סתם, מכוניות פורמולה אחת הן בגובה של מכשיר סלולר מדור קודם. ולא פלא שלא תראו כלי רכב גבוהים לוקחים חלק במרוצים, אלא אם מדובר במרוצי משאיות, שמיועדים לקהל מאוד מסוים – נהגי משאיות.
2.היא ממש יפה #מבחוץ. לא שהקודמת נראתה רע. אבל השש החדשה כבר נראית כאילו היא שייכת לקבוצת מכוניות שיקרות ממנה ב-100אלף שקל ויותר. וכל זה במחיר של משפחתית מנהלים. פנסי החזית זוויתיים, חתוליים, ממזריים. השבכה הקדמית זכתה להופעה כמעט מאיימת, עם תפיחה בולטת וכוחנית במרכז מכסה המנוע, בסגנון ה”קודו”. החלק האחורי מפוסל בקווים שממשיכים את הזרימה שהתחילה בחזית; הפנסים האחוריים עוצבו מחדש בדרך שאי אפשר לטעות בה; החישוקים עוצבו מחדש; וההופעה כולה משדרת נוכחות בולטת ועם זאת רבת דקויות, כזאת שכל מבט בה מגלה זווית חדשה ומרתקת. יכולנו להמשיך להשתפך, ולהישמע כאילו הקטלוג מדבר מהפה שלנו, אבל היינו מביכים את עצמנו. אז נעצור כאן.


3.היא גם ממש יפה ומאובזרת #מבפנים. כאן כבר מדובר בעולם אחר לעומת השש הקודמת. ושוב, אין לנו הרבה דברים רעים להגיד על השש הקודמת. אבל הפעם היפנים נתנו עבודה. האיכות פשוט צועקת מכל מילימטר. התחושה בפנים היא של מכונית מקטגוריה אחרת לגמרי. חומרי הבידוד בתא הנהג והנוסעים עבים ואיכותיים יותר. התוצאה: חומת הפרדה מוחלטת ביניכם לבין רעשי הרוח, הכביש והצמיגים, גם במהירויות מפלילות (אנחנו מכחישים כל קשר).
יש עור בכל פינה, בכל הגרסאות וכבר בגרסה הבסיסית יש מראות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים עם פתח מיזוג מאחור, ובלם יד חשמלי בשילוב פונקציית Auto Hold כך שאין צורך להניח את הרגל על הבלם בזמן עמיד ברמזור. לילדים מאחור, שנגמר להם “האחוז” בטלפון, מאזדה הוסיפה משענת יד אחורית בשילוב שקעי USB. שירגישו במחלקת עסקים, מה רע? רגע, מצאנו מה רע. למה יצרניות הרכב ממשיכות להתעקש על קומפקט דיסק באוטו? מי משתמש בזה בכלל. מישהו עוד זוכר מה זה?

4.יש לה הקרנה מיוחדת. מסך המולטימדיה הוא עכשיו בגודל עצום של 8 אינטש, יותר מאייפד מיני; לראשונה במאזדה מוטמעת מערכת ה- Apple CarPlay, לרבות תוכנת Waze, הפעלה קולית, ותפעול באמצעות בקר הפיקוד הראשי. הלאה, מסך “7 בלוח המחוונים הדיגיטלי מאפשר גלילה בין מספר מסכי מידע, לרבות מערכות בטיחות, בקרת שיוט וכו’. כל זה בנוסף לנתונים מרכזיים, כמו מהירות, ניווט ועוד, המוקרנים על-גבי השמשה הקדמית, ומאפשרים לנהוג בלי להסיט את העיניים מהכביש. קסדת הטייס אינה חלק מהציוד הסטנדרטי. אבל התחושה לגמרי כזאת.
5.היא מצטלמת מלמעלה. מערך מצלמות היקפיות מאפשר לכם לקבל תמונה רחבה על המתרחש בחוץ. המערכת פועלת בשילוב ארבע מצלמות היוצרות מבט עילי על הרכב (כן, כן) ומאפשרת לכם יכולת תמרון מקיפה גם בחניות הכי צפופות שיש. בנוסף למצלמות שהתווספו, המצלמה הקדמית והאחורית שודרגו והן מציגות זווית רחבה של 177 מעלות. ובמלים אחרות, דפקנו לעצמנו את הפרנסה של תיקוני הפח. עם מנהל השירות של דלק מוטורס הסליחה.
6.אין מצב שתרצו לקום ממנה. אנחנו הולכים לחפור לכם על המושבים, ולא בכדי. מהנדסי מאזדה השקיעו מספר בלתי מוגבל של שעות, כדי לשפר את הממשק בין הנהגים והנוסעים לבין המכונית. המושבים למשל, מרגישים כמו אלה של מכונית מקטגוריית היוקרתיות, עם שילוב נדיר של תמיכה, רכות, ואחיזה. היא עושה זאת ע”י שימור צורת ה- S (תנוחת הישיבה האופטימלית) במושב לכל אורך הגב ויישור האגן ותמיכתו. בגב העליון מוצב ספוג רך יחסית במרכז הכיסא, שמורגש בעיקר בזמן תאוצה, חלק זה מעט רך יותר כדי לאפשר “שקיעה” לתוך משענת הגב. התמיכה באזור הגב התחתון השתפרה ב-40% לעומת הדגם הקודם, לטובת שימור צורת ה- S וישיבה זקופה. גם בתכנון המושב האחורי קיימת תמיכה טובה יותר לגב העליון; אפילו זווית משענת הגב שונתה לטובת נוחות בנסיעות ארוכות. רשימת השינויים במושבים עוד ארוכה. עשו לעצמכם טובה, ושבו עליהם. לא תרצו לקום. רגע, כמעט שכחנו. כל דגמי המאזדה 6, כולם בלי יוצא מהכלל, מצוידים עכשיו בריפודי עור ומושבים קדמיים חשמליים עם זיכרון למושב הנהג. טבעונים? גרסת הטופו בדרך.


7.יש מיזוג במושבים. זו אמנם אופציה, אבל עשו לעצמכם טובה ושימו עליה יד, כי לדעתנו זו התכונה הכי פחות מוערכת במכוניות שמגיעות לארץ. במצב רגיל, רק במכוניות ממש ממש יקרות תקבלו מיזוג במושבים, שמונע מהחלק האחורי שלכם להתבשל בימות הקיץ הלוהטים. מאזדה, כדרכה, מיישמת את הטכנולוגיה העדכנית ביותר: היא עושה שימוש ביניקת אוויר (שיטת Pull), כך מתאפשר קירור מהיר, נעים ויעיל לעומת קירור מושבים סטנדרטי שנעשה באמצעות “דחיפה” של אוויר קר (שיטת Push). יתרון משמעותי נוסף של שיטה זו הוא קירור אחיד של כל חלקי הגוף. בנוסף לכך, קירור המושבים משולב ביחידת השליטה של בקרת אקלים. בא לנו כבר קיץ, כדי להשתמש במיזוג המגניב הזה.
8.היא עוד יותר בטוחה. עם בלימה אוטונומית עד מהירות של 160 קמ”ש, שמירה על נתיב, ובקרת מהירות אדפטיבית, שזה אומר שהיא יודעת לצפות את תנועת כלי הרכב שלפניכם ולהתאים את המהירות עד למצב של בלימה מוחלטת. רק שלא תעזו להסיר את הידיים מההגה, כי היא תנזוף בכם. אגב, גם אל תעזו לנקר, כי היא ממש תנזוף בכם עם התראת עייפות חמורת סבר. זה לא הכול, כי גם בנסיעה לאחור היא יודעת לבלום במקרה שהיא מזהה עצם שעומד בדרכה. והיא לא רק בטוחה אקטיבית, אלא גם הבטיחות הפאסיבית שופרה עם דגש על הולכי רגל, כך שלחזית שלה יש כושר ספיגה טוב מבעבר במקרה של פגיעה בהולך רגל. יותר מזה, בכדי להעניק תחושת בטיחות מקסימלית, כל מערך הבטיחות האקטיבית העדכני של מאזדה זמין בכל רמות הגימור של המאזדה 6. אנו שוב מבקשים לגלות ריכוז בנהיגה ולא לבחון את כל המערכות הנפלאות האלה. אתם חשובים לנו. עוד יהיו דורות נוספים של המכוניות שלנו.
9.היה מנוע? יש מנוע. כמו שחרש חרבות סמוראי מחשל עד אין קץ את להביו, כך מאזדה עם המנועים שלה. עוד יעילות. עוד חיסכון. עוד פעולה חלקה. כך, גם מנוע השני ליטר וגם מנוע ה-2.5 ליטר זכו לשורה ארוכה של שיפורים – פחות משקל, פחות ויברציות, יותר כוח, יותר חיסכון בדלק. שופר גם הסנכרון שבין דוושת הגז לבין תגובות הרכב, כך שמתקבלת נסיעה חלקה וזורמת יותר, בלי הטלטלה שנגרמת בזמן תאוצה, בייחוד בתחילת נסיעה. אגב, גם הבולמים שלה הוחלפו, לטובת ספיגה טובה יותר ושיפור נוחות הנסיעה. מבחן הדרכים שביצענו לה גילה שעם כל הכבוד למנועי הטורבו, יש להם עוד המון ממי ללמוד, ממנועים שמגיבים באופן רציף, חלק והדרגתי, בלי בעיטות, בלי טלטולים, בלי עניינים. ועם התנהגות כביש רהוטה. מה רהוטה? כותב המדור שכח את העברית שלו, שעה שגעגע

10. יש לה חותמת. SIGNATURE היא רמת גימור חדשה המתארת את סיפור היוקרה אותו עובר המותג מאזדה בצורה הטובה ביותר. מוכנים? אז כך. בגרסה הזאת מותקן גימור עץ “זן” אמיתי (SEN) אשר נעשה בו שימוש ברהיטים ובכלי נגינה יפניים מסורתיים. גימור Ultra Suede, חומר חדש בעולם הרכב המשלב בין הטכנולוגיה התעשייתית המודרנית לבין עבודת האמנות היפנית (כמו שיטת צביעת הקימונו), מכסה חלקים נרחבים בשידה המרכזית ובדיפוני הדלתות. ריפודי העור הם מסוג Nappa בגווני חום כהה/לבן המעניקים מגע רך ונעים. צבע החום הייחודי, המוצע בגרסה זו בלבד, שואב השראה מצבע עמודי העץ במקדשים היפנים העתיקים ומשלב גוון חום עמוק, עם נגיעות אדמדמות קלות. מערכת הקול היא של Bose עם 11 רמקולים; פנסי החזית עוקבי פניה. ואם לא תעצרו אותנו, נמשיך כך עד הלילה. אז אנחנו עוצרים. אבל היא לא עוצרת.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים