תרבות יפן

יוצא דופן, וזה רשמי

לא שהיו חסרים לה תארים ושבחים: ה- CX-5 היא היחידה בקטגוריה שלה שקיבלה את הציון המקסימלי במבחן חדש ותובעני של עמידות בפני פגיעות קשות מהצד

הישג חדש, שמתווסף לרשימת ההישגים והתארים הארוכה שבה מעוטרת הקרוסאובר המשפחתית של מאזדה, CX-5: המכון לבטיחות בדרכים של איגוד חברות הביטוח האמריקאיות הודיע כי ה-CX-5 השיגה את הביצועים הגבוהים ביותר במבחן ריסוק חדש שבודק עמידות בפני פגיעות מהצד, שתנאיו תובעניים וקשוחים בהרבה בהשוואה למבחנים הקודמים. למעשה, כך הודיע האיגוד,  ה-CX-5 היא היחידה מתוך קטגוריה שכללה 20 רכבי  SUV (בארה”ב זו נחשבת קטגוריה של SUV “קטנים”) שהשיגה את הציון הגבוה ביותר – “טוב”.

 

המבחנים העצמאיים והבלתי תלויים של איגוד חברות הביטוח האמריקאיות (IIHS) נערכים במקביל למבחני הריסוק האירופיים, EURONCAP. שיטות הדירוג והציונים שונים משיטת הכוכבים שמוכרת לנו מהמבחנים האירופיים. אך בשני המקרים מדובר במבחני ריסוק קשים ומאתגרים מזוויות שונות ובמהירויות שונות, כשהרף הגבוה שמוצב בפני היצרנים הולך ועולה. במסגרת החתירה המתמדת לרף בטיחות תובעני יותר, העלה האיגוד האמריקאי את התנאים הנדרשים כדי להגדיר את העמידות של מכונית בפני פגיעה מהצד כטובה.

המבחן החדש מדמה תאונה במידת חומרה גבוהה – המכונית הנבחנת נתקלת במחסום, שמדמה את הרכב הפוגע ומשקלו גבוה יותר בהשוואה לעבר, שמתנגש בה במהירות גבוהה יותר. זו הייתה הפעם הראשונה שבה קטגוריית רכב ובה מכוניות ממודל 2020-2021 נבחנת תוך שימוש במבחן המחמיר יותר.

 

ההישג של ה-CX-5 מצטרף לרשימה של שבחים שמאזדה כבר קיבלה בעבר מ-IIHS. דגמי מאזדה זכו בפרס  TOP SAFETY PICK+ – אות הבטיחות הגבוה ביותר של IIHS. הדגמים שזכו בפרס זה עד כה הם: CX-3, CX-30, Mazda 6, Mazda 3, CX-5.

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים