דגמים

עשרה דברים שלא ידעת על מאזדה CX-30

במשפחת הג’יפונים של מאזדה, ה-30-CX החדש מתברג בין ה-3-CX העירונית ל-5-CX שעונה רק אם תקראו לו מאסטרפיס. רק אל תעזו לקרוא לו ילד סנדוויץ’, בטח לא כמו איך שהוא נראה ונוסע

  1. יש לו אבא שלא מפסיק לעשות ספורט – ה-CX-30 מבוסס על המאזדה 3 החדשה – משפחתית ששמה יצא להתפאר בזכות הופעתה, איכותה, וספורטיביותה. המאזדה 3 הופכת את הסיבוב לקו ישר, ואת העקלתון לכביש הסרגל. 10 ס”מ לגובה מפרידים בין ה-3 ל-30-CX. וכן, יותר סנטימטרים זה יותר טוב – ושלא יאמרו לך אחרת. כל נהג מרוצים בזכות עצמו יודע שעם מכונית נמוכה קל יותר לפנות ולהתנהג, כי מרכז הכובד שלה נמוך יותר. האם עשרת הסנטימטרים הנוספים פוגמים בחדות של ה-30-CX? התשובה תתגלה בתשעת הסעיפים הבאים.
  1. יש לו שני מנועים שעושים שמח – בנפח של 2.0 ליטר ו-2.5 ליטר. הראשון מצהיל 165 כוחות סוס והשני מוסיף 30 סוסים לחגיגה. אין להם טורבו, כי לא צריך. יש להם צבירת מהירות נחושה, החלטית, ובסאונד שעושה נעימי באוזניים. קוראים לטכנולוגיה הזאת SKYACTIV – והיא מצליחה להגיע לצריכת דלק נמוכה לצד ביצועים שיגרמו לך לחייך בכל לחיצה על הגז.

  1. קודו, אוטו, קודו, אוטו – אם לא חפרנו מספיק בבלוגים הקודמים, הרי זו שפת העיצוב של מאזדה. מכוניות
    כביש-שטח נראות לרוב כמו הכלאה של חמור וגמל. אבל לא ה-30-CX – הוא נראה כאילו הוא יצא מז’ורנל, כאילו אין מילימטר בין משטח למשטח, כאילו אי אפשר להזיז את העיניים מהיופי הזה. זה הדור השביעי באבולוציה של שפת העיצוב של מאזדה, והתוצאה – קופה מוקשח שמביא נבוט גדול של איכות וביצועים.
  2. העיקרון של הסוס – כל מאזדה מתוכננת ומעוצבת סביב עיקרון שהיפנים מכנים “הרוכב והסוס”, כלומר הרמוניה מלאה בין הנהג והרכב. איך זה בא לידי ביטוי? בזה, שאם במקרה אתם עובדים חיוניים, או חלק מה-30% שמגיעים למקום העבודה שלכם, ובא לכם לנצל את הכבישים הריקים, ולעבור בכביש לא ממש ישר, אז תגלו, שאולי קוראים לרכב הזה כביש-שטח, או קרוס-אובר, או אלוהים יודע מה, אבל מדובר במכונת נהיגה שיודעת להפיק גרגורי עונג בלתי נשלטים, גם בעולם רווי נגיפים. עורך המדור ממליץ לנהוג כך עם גרסת ה-2.5 ליטר. למה? כי זה עוד יותר כיף.
  3. הוא עוצר כדי להיות מהיר יותר – זו לא טעות: למערכת קוראים G VECTORINGוהיא מייצרת בלימות קלות ובלתי מורגשות שמיועדות להדק את האחיזה בכניסה לפניות. איך זה עובד? כמו נהג מירוצים מיומן והרבה יותר טוב ממך. בנהיגה כמה פשוט, ככה יפה. אתם נוהגים, הפנייה מתקרבת, נדמה לכם שה-30-CX עומד לרכון על גחונו ולאבד מאחיזתו בשל הסיבוב שנכפה עליו. אבל הוא לא. כאילו כלום לא קרה. המערכת עבדה. אין דרמה.

  1. הוא יפני אבל מדבר בעברית – מערך המולטימדיה, גם הוא בדורו החדש, מציג את הפקודות השונות בעברית, כדי שתבינו את המאזדה שלכם יותר טוב. אל תקלו ראש בעניין הזה, משלחת מיוחדת של האקדמיה ללשון העברית, יצאה להירושימה, כדי ללמד את המהנדסים היפנים את הדקויות השונות שבין בניין פעל לבין בניין הפעיל. לא באמת.
  2. הוא בטוח, כמו הכספת בפורט-נוקס – וכמוהו אין לו מרתף מלא זהב. המפרט הבטיחותי כולל מערכות בטיחות אקטיביות בכל רמות האבזור, כולל בקרת שיוט מסתגלת (כזאת שיודעת לשמור מרחק מהרכב שלפניכם). וגם, החזרה אקטיבית לנתיב וגם בלימה אוטונומית בחירום עד מהירות של 160 קמ”ש. לא לחינם CX-30 שבר את מבחני הריסוק היוקרתיים, עם חמישה כוכבי בטיחות, וציון של 99 בהגנה על נוסעים. הציון הגבוה ביותר שהשיג רכב חדש בשנה האחרונה (ובמקום השני. נו מי? מאזדה 3). כל הגרסאות של CX-30מצוידות במערכת בקרת ערנות נהג, כזו שמסוגלת לחוש מתי הנהג מראה סימני הירדמות וגם לייעץ לו לעצור להתרענן עם קפה ממש חזק.
  3. כבר בקומפורט הוא מאובזר – בואו נתחיל בדגם הכניסה, ה”קומפורט” אין בה מלא דברים: אין הכנה לרדיו, אין בסיס לאנטנה או מאוורר כחול על הדשבורד. כל השאר דווקא יש – חישוקי סגסוגת 18 אינץ’, מולטימדיה עם מסך 8.8 אינץ’ בשפה העברית, ממשק למובייל ופינוקים חשמליים נוספים. ברמת הגימור “אקזקיוטיב” – אוהו! – יש משוטים להעברת הילוכים בגב ההגה, גג שמש, כניסה ללא מפתח ועוד. רמת הגימור הגבוהה ביותר “פרמיום” מוסיפה אפילו עוד! רגע, אוויר. עמעום אוטומטי למראות הצד, חיישני חניה קדמיים, תצוגה עילית, כיוון חשמלי למושב הנהג, מושבי עור, פתיחה חשמלית לתא המטען – איכויות ועושר אבזור שלא היו מעולם בקבוצת הרכב הזו. כל הטוב הזה עם תג מחיר שמתחרה עם כל אלה שמעזות להתחרות בו.

  1. איכות עבורו היא לא מלה גסה – יש דברים שבהם צריך להתנסות. למשל, הדממה השוררת בתא הנוסעים גם במהירות תלת ספרתית, שהייתה חורכת את מצלמות המהירות. למשל, האיכות של הדשבורד, שהרבה מכוניות שעולות 100 אלף שקל יותר, לא מתקרבות אליו. יש לנו עוד הרבה “למשלים”, אבל באמא, קחו אותו כבר לנהיגת מבחן ותחוו בעצמכם. עוד מעט יהיה מותר. לקבל איכויות ברמה עילית ובמחיר הזה – אין חיות כאלה.
  2. הוא ילד סנדוויץ’. מלמטה ה-3-CX מלמעלה ה-5-CX. זה אומר שההתלבטויות הסתיימו: עירוני סטייליסטי, מהודק ומדויק? 3-CX; קרוסאובר למנהלים והמאסטרפיס של הסגמנט? 5-CX; קרוסאובר משפחתי, חזק, מרווח ובטוח? 30-CX. אין מצב שאתם יוצאים מהאולם בלי אחד מהם.

 

 

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים