דגמים

10 דברים שלא ידעתם על מאזדה CX-5

עמדתם פעם מול המונה ליזה? ככל שאתם מביטים בה יותר כך עולים וצצים עוד ועוד ניואנסים שנותנים ליצירה עומק ורבדים נוספים. עכשיו, עמדו מול ה -CX-5

  1. קודו, קודו. שפת העיצוב של מאזדה מכונה KODO. מאחורי השם היפני הקצר עומדת פילוסופיה שלמה הרואה במכונית יצור חי ולא עצם דומם. מה זה אומר? במאזדה החליטו שלמכוניות יש נשמה והעיצוב שלהן צריך לבטא זאת. לשם כך, במאזדה לקחו דימויים מעולם החי ויישמו אותם בעיצוב המכוניות וב-5-CX במיוחד. זה מתחיל בלוע המודגש והפעור מקדימה וממשיך בקווי הירכתיים החזקים והמודגשים. המטרה היא לגרום לכל רכב להיראות כמו יצור שעתיד לזנק ממקומו. עכשיו קבלו החלטה – אתם רוצים להיות בצד הטורף, או בצד הנטרף. מבחינתנו, התשובה ברורה.
  2. היא בטוחה. מאזדה 5-CX זכתה לציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק המחמיר של ארגון הבטיחות האירופי EURONCAP. לא זו בלבד שהיא זכתה בציון המרבי: בסעיף ההגנה על יושבי הרכב המבוגרים, היא זכתה לציון גבוה של 95%. בין היתר ציינו בוחני EURONCAP ש”ה-5-CX עמדה היטב במבחן הריסוק החזיתי ומעניקה הגנה טובה ליושבי הרכב”. בנוסף ציינו בוחני EURONCAP ש”מערכות הבטיחות של ה-5-CX הכוללות מערכת אשר בולמת את הרכב באופן עצמאי, פעלו היטב ואף זיהו הולכי רגל ובלמו את הרכב במצב חירום”. אין כמו דברים בשם אומרם. לא צריך להוסיף עליהם מלה. ובכל זאת לא התאפקנו.
  3. זה סטנדרט זה? מאזדה מייצרת מכוניות פרמיום.  נקודה. לכן, בכל הגרסאות של ה-5-CX תקבלו אותה עם מושבי עור כסטנדרט, בכולן. שווה לכם לברר כמה זה עולה אצל המתחרות. חוץ מזה, רואים שמי שתפר אותה נולד (כלומר, תוכנת) להשחיל חוט במחט – ריפודי וגימורי העור, במושבים, בידיות הדלת ובמשענת הקדמית. מנתחים מיומנים בחדר ניתוח לא תופרים ככה; הפלסטיקים מוציאים שם טוב לפלסטיקה; שמעתם על עץ עשוי ממתכת? למאזדה יש את ה-Metal Wood, ברחבי תא הנוסעים; שמעתם רעש מחוץ לאוטו? לא פלא, ואין לכם פקקים באוזניים. כי בידוד הרעשים המשופר של תא הנוסעים מעניק נסיעה חלקה ושקטה, וכך אפשר להתרכז רק בנהיגה. ועל כל זה מתלבש האבזור של מאזדה שמשלים את חבילת הפרמיום של ה –CX-5.תגידו, זה סטנדרט זה? זה לא, זה פרמיום. שווה  להתרגל.
  4. נקודת ה-G. כל דגמי מאזדה 5-CX מצוידים במערכת GVC, כלומר G VECTOR. מה זה אומר? שה-5-CX הופכת כל נהג למהיר יותר: המערכת מודדת שלושה פרמטרים: מידת הלחיצה על דוושת הגז, עד כמה ההגה מסתובב וגם את מהירות הרכב. במידה והרכב מגיע מהר מדי לסיבוב, ה-5-CX “תדע” שהוא הגיע מהר מדי באמצעות חיישני מדידה ותפחית את המהירות. אך מכיוון שהפחתת המהירות הופכת את הרכב לאיטי יותר, מערכת ה- G VECTOR יודעת בדיוק באיזו מידה יש להפחית את המהירות כדי לא לפגוע בביצועים ועדיין לגרום לנהג לקחת כל פניה במהירות היעילה ביותר. ובמלים אחרות, שווה לקחת סיבוב.
  5. יש יפנים שמדברים עברית. מערכת הקישוריות של מאזדה, שאנו מכנים MZD CONNECT מגיעה בעברית היישר מהמפעל ביפן ושולטת בכל הפונקציות העיקריות של הרכב. אפשר לשלוט במערכת בקלות גם מגלגל ההגה וגם באמצעות מרכז שליטה מיוחד שממוקם בין המושבים הקדמיים ומאפשר שליטה מלאה במערכות הרכב השונות, באמצעות חוגה עגולה ונוחה לשימוש.
  6. היא מתנהגת. ובמילים אחרות, כיף לנהוג בה. מכוניות כבישטח נוטות להיטלטל בסיבובים כמו ספינה בים סוער. לא מאזדה. זה שהגג שלה גבוה יותר, לא אומר שהיא לא יודעת לטרוף בסיבובים את המתחרות שלה. אנחנו לא יכולים ללמד נהיגה בהתכתבות, אבל בנהיגת המבחן שביצענו בה לא הצלחנו למחוק את החיוך. היא שקטה הרבה יותר, נעימה הרבה יותר מהדגם שהחליפה. מרגישה יוקרתית, חדה, הדוקה. המנועים שלה עם אופי ספורטיבי, חלק והדרגתי, מלמטה ועד למעלה. היא מגיעה לפניות ממש בחדווה, כאילו מבקשת ממי שנוהג בה לאתגר אותה, להרים עבורה את הרף, וגם אז הוא יהיה קטן עליה.
  7. יש לה צבע. שאין לאף מכונית אחרת. כל יצרן רכב המכבד את עצמו מציע מגוון של צבעים, אך רק מאזדה מציעה צבע שעוצב במיוחד כדי להחמיא למאזדה 5-CX, באנגלית קוראים לו SOUL RED CRYSTAL. בישראל קוראים לו “אדום עשיר נוצץ”. והוא אכן עשיר: הצבע המיוחד של ה-5-CX מורכב משלוש שכבות: שכבה עליונה שקופה, שכבת ביניים עשירה בפיגמנט ושכבה תחתונה המיועדת לספוג אור. הצבע עצמו מרוסס על ה-5-CX בתהליך ייחודי תלת שלבי, שמוודא ששבבי האלומיניום שבצבע יספגו בגוף הרכב באופן שווה בתהליך שנחשב לאחד הידידותיים לסביבה בעולם.
  8. היא לא מפחדת משטח. למאזדה 5-CX יש גרסה בכירה, המצוידת במנוע 2.5 ליטר. לגרסה הבכירה יש כמובן הנעה כפולה, ושם מאזדה מסתירה סוד: יש לה מצב שטח. דווקא בימים בהם רוב הקרוס אוברים פוזלים יותר ויותר לכביש, 5-CX יודעת גם להתמודד עם שטח. ברוב רכבי השטח והכביש-שטח, מערכת העברת הכוח לא מסוגלת באמת להתמודד עם מצבים שבהם גלגל אחד נמצא מעל פני הקרקע. כל הכוח של המנוע עובר אל הגלגל שבאוויר, והרכב נותר כשהוא מפרפר בגלגליו בחוסר ישע. ב-5-CX דווקא לחיצה על כיבוי מערכת בקרת היציבות מכניס לפעולה מערכת אגרסיבית יותר שנועלת את הגלגלים שנמצאים באוויר – ומוודאת שהכוח יעבור תמידית לכל הגלגלים. בבקשה, שמרו עליה בשטח. חשוב לנו יותר שהיא תישאר יפה כמו שהיא, מאשר לספק עבודה לפחחים שלנו.
  9. פוזלת למעלה. המתחרה הבולטת ביותר של ה 5-CX היא מאזדה אחרת. כשמהנדסי מאזדה תכננו את ה-5-CX הם קיבלו הוראה מפורשת לא לפזול לכיוונם של יצרנים אחרים, אלא לנסות ולהתחרות דווקא באחיו הגדול של ה-5-CX: מאזדה 9-CX, רכב הכביש-שטח הבכיר של מאזדה המשווק בארצות הברית. מדוע? מכיוון שעבור מאזדה, ה-9-CX מהווה פסגה של יכולת טכנולוגית שאליה יש לשאוף כדי להשיג תוצאות מרשימות. המטרה הייתה להשתפר ככל האפשר, עד להגעה לרמת התחכום, היכולת והעידון של מאזדה 9-CX. לכן ה-5-CX זכתה לבידוד אקוסטי זהה לזה של ה-9-CX וגם מערכת השמע עוצבה בהשראת זו של ה-9-CX שלא לדבר כמובן על העיצוב החיצוני.
  10. והיא מצליחה, הכי מצליחה. מאזדה 5-CX היא הקרוס אובר הנמכר ביותר של מאזדה. אי פעם: מאזדה אינה חברה שנוהגת להתרברב. אך עם זאת, הנה נתון חשוב: מאז הצגתו הפך 5-CX לרכב הכביש-שטח הנמכר ביותר של מאזדה ברחבי העולם. למעשה, היצור כבר עבר את רף מיליון היחידות. אתם יודעים כמה אושר יש במיליון נהגים מרוצים?

 

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים