10 דברים שחשוב לדעת על מאזדה CX-5

רכב הפנאי המשפחתי שלנו הוא אחד מהאהובים והנמכרים ביותר. העיצוב, האבזור, היוקרה, הבטיחות – מציבים רף משלהם. לכן, זו לא הייתה משימה פשוטה בכלל, להתחיל מהנקודה הזו ולשפר את המוצלח. אבל הצלחנו, והנה 10 סיבות שבגללן כדאי לכם שבחנייה שלכם תהיה CX-5חדשה

  1. שיפורים מבחוץ ומבפנים
    ל-CX-5 יש עיצוב חיצוני המוביל את יתר דגמי המותג: הפגוש הקדמי והאחורי, סבכת הגריל ויחידות התאורה בעלות חתימת האור הייחודית הם הפנים העדכניות של מאזדה. בידוד רעשי הרקע שופר והמושבים מספקים תנוחת ישיבה טבעית, נוחה ותומכת יותר

2. חבילות עיצוב עם סימון קטן למביני עניין
לפעמים אנחנו רוצים להעניק לרכב שלנו אופי שמבטא קצת יותר טוב את מי שאנחנו. במאזדה הרימו את הכפפה ומציעים כעת שלוש חבילות עיצוב שונות, כל אחת והסגנון שלה. חבילת הבסיס קיימת בדגמי Comfort ו-Executive שמקנה ל-CX-5 חזות כביש-שטח מודרנית. החבילה מגיעה עם יחידות תאורה LED, חישוקי סגסוגות 19 אינץ' דו-גוונים ושמשות אחוריות כהות. חלל תא הנוסעים מתאפיין בעיצוב מוקפד הכולל גלגל הגה 3 צלעות מצופה עור וריפודים בגימור משתנה ובגוון שחור/לבן לבחירה. חבילת העיצוב PURE BLACK נותחת "קיק" עיצובי למראה ספורטיבי יותר. גימורי כרום שחור בנקודות האסטרטגיות של המרכב, סופיות מפלט מוגדלות, חישוקי סגסוגת "19 בגימור שחור מבריק ותא נוסעים הכולל נגיעות עיצוביות שתואמות את המראה החיצוני: תקרה שחורה, ריפודי עור שחורים עם תפרים אדומים המייצרים אוירה ספורטיבית.

3.בטיחות מעל הכול
למאזדה חשוב שתהיו הכי בטוחים שאפשר, ולכן בכל רמות האבזור של ה-5 CX קיימת חבילת מערכות בטיחות אקטיביות. כלומר, מערכות שיודעות גם להתריע במצבים שעלולים להיות מסוכנים וגם לשלוט על הבלמים במצב חירום קיצוני. כאשר תשומת הלב שלכם לא הייתה ממוקדת בנהיגה בגלל הסחת דעת כזו או אחרת, ה-CX-5 תמיד שם בשבילך. האבזור הבטיחותי כולל בין השאר מערכת לאיתור עצמים בשטח המת של מראות הצד (BSM) התראה וסיוע בבלימה בכל טווחי המהירויות (SCBS+SBS), ובנוסף גם מערכת להתראה וסיוע במצב של סטייה מהנתיב (LAS+LDWS).

4. איכות חיים שלא הכרתם בפקקים
כולם שונאים לעמוד בפקקים, אבל מאזדה CX-5 עושה הרבה מאוד כדי לשפר את החוויה ולהביא אתכם אל היעד מבלי שתהיו מרוטי עצבים. איך זה קורה? בניגוד לרבות מהמערכות שנמצאות בשוק, מערכת בקרת שיוט האקטיבית שלה עובדת ממהירות אפס. היא יודעת לעצור בפקק לחלוטין ויודעת גם להתחיל בנסיעה כאשר המכונית מלפנים מתחילה לנסוע. אפילו את שמירת מרחק הביטחון שמשאירים לפנינו אפשר לקבוע, והמערכת תקפיד עליו ותחסוך מכם ניסיונות (מסוכנים) להיצמד כמה שאפשר אל הרכבים שמלפנים. זה לא אומר שאתם יכולים ללכת לישון ולתת למכונית לעשות הכול.. אבל זה כן אומר שרמת הסטרס יורדת פלאים, קרבות האגו המטופשים מסוג “אני לא נותן לו להיכנס ומצדי שנתנגש” הופכים להיסטוריה והCX-5 הופך למקום השקט והבטוח שלך.

5. הוא שחקן מרכזי
יש מכוניות שמצוידות במערכת שמירת נתיב אקטיבית, כלומר המכונית יודעת לא לסטות לשוליים. אבל לא לכל מכונית יש מערכת CTS (Cruising & Traffic Support) כלומר מערכת שלא רק שומרת שהמכונית לא תגלוש החוצה מהנתיב אלא גם אחראית שהמכונית תמשיך לנסוע במרכז נתיב הנסיעה במקום לזגזג ולבצע תיקונים, מה שמאפשר נסיעה חלקה ונינוחה יותר.

6. 19 זה לא רק מספר
מאזדה CX-5 כולל חישוקי 19 אינץ’ וצמיגים איכותיים במידה 225/55 כבר בגרסת הבסיס. אנחנו יודעים, 19 אינץ’ זו מידה שאפשר למצוא בדרך כלל במכוניות ספורט.. אבל, כל אתלט צריך נעליים טובות, ובהתחשב בביצועים והיכולות של המאזדה CX-5 צריך סט גלגלים איכותי, במידה ספורטיבית גם בגרסאות הבסיס וגם בגרסאות הבכירות

7. לא שכחנו את ההנעה הכפולה: i ACTIV AWD
בחלק מהגרסאות CX-5 מצויד במערכת ההנעה הכפולה של מאזדה, אשר כוללת גם כמה מצבי נהיגה: מצב ספורטיבי, מצב "רגיל" שהוא ברירת המחדל וגם מצב שטח, המיועד לנסיעה בדרכים שאינן סלולות (אפר, כורכר וכו') ועדיין להציע רמת אחיזה גבוהה לטובת תחושת הביטחון בכל תנאי דרך.

8. יש לו ברק בעיניים
והמשהו הזה מסתתר מאחורי שני ראשי תיבות לועזיים HBC ו- AFS – שתי מערכות אלו, אשר קיימות כסטנדרט כבר מדגם הכניסה, מעניקות לפנסים הקדמיים של ה-CX-5 תכונות שמשפרות דרמטית את הבטיחות בנהיגה בלילה, וייתכן שלא רבים מודעים להן. אז בשביל זה אנחנו פה. המערכת הראשונה ,HBC אחראית להחליף באופן אוטומטי את מצב התאורה ממצב תאורת דרך רגילה, לאורות גבוהים. למה זה טוב? כי בכבישים נידחים וחשוכים אנחנו רוצים מצד אחד לראות טוב את הדרך – ומצד שני לא לסנוור רכב שמגיע ממול. המערכת “יודעת” שמישהו מגיע מולנו, ומנמיכה את האורות בדיוק בזמן הנכון וככה חוזר חלילה. AFS היא מערכת מסתגלת שעוקבת אחר כיוון הנסיעה ומשנה בהתאם את אלומת האור, ויוצרת עבור הנהג שדה ראייה מואר אופטימלית, בהתאם לכיוון הנסיעה. וזה עובד ממש כמו קסם 😊

9. זה כיף
מאזדה לא שוכחת את מה שחשוב בכל דגם שלה: הנהיגה צריכה להיות מהנה. לא משנה אם מדובר ברכב משפחתי או במאזדה 5-MX פתוחה – העיקרון אותו עיקרון: Jinba-Ittai – ביטוי יפני אשר מלווה את מאזדה עשרות שנים. ביטוי אשר פירושו החיבור בין הסוס לרוכב שלו, חיבור ישיר אשר נעשה בצורה טבעית ללא מאפיינים מלאכותיים. הדבר מדמה את זה הרכב הוא המשך ישיר של הגוף ככה שכל תנועה שנעשה תמשיך בטבעיות ותתמזג למהלך הנהיגה. זה יבוא לידי ביטוי בהיגוי קליל חד ומדויק, יכולות תאוצה ובלימה מעולות ושדה ראיה מאד ברור. השילוב של אלו הם מה שעושה את ה-5-CX לרכב כל כך מוצלח ומהנה. אגב, חלק מרשימת השינויים כוללת כיול מתלים חדש ומספר רכיבי שלדה אשר שופרו ודואגים בדיוק לכך.

10. מאסטר בשימושיות
CX-5 מציג תכנון חכם וגישה נוחה לכל חללי הרכב. הדלתות האחוריות נפתחות עד לזווית של 88 מעלות, תכונה שיהיה מאד קל להתרגל אליה. בנוסף גב המושבים של השורה ה-2 מאפשרים הטיה קלה וכוונון תנוחת הישיבה. הגישה לתא המטען גם היא נוחה מאד, מדובר על תא מטען עם סף כניסה שטוח לחלוטין המאפשר להחליק ציוד בנוחות פנימה והחוצה. בנוסף, גב המושבים של השורה ה-2 מפוצל ל-3 חלקים 40/20/40 תכנון אשר תורם לגמישות הרבה שה-CX-5 מאפשר במצבים מסוימים.. בקיצור – תמיד מוכן לאתגר.

436 צפיות

השאר תגובה

To top