דגמים

10 דברים שלא ידעת על ה- CX-3

הקרוסאובר הקטן והסקסי התעדכן, קיבל מנוע 1.5L והשיל 19 אלף שקל ממחירו. סיבה טובה לספר עליו קצת, מבפנים ומבחוץ

 

1

קטן ומיומן. גם בגרסה 1.5L החדשה שמכירתה החלה בארץ, מנוע ה-CX-3 שייך למשפחת SKYACTIV-G, כמו מנועי ה-2.0L שהכרנו עד כה. אבל מה מסתתר מאחורי השם SKYACTIV שמתנוסס על חלקה האחורי של כל מאזדה? מסתתרות שם יחידות הנעה קלות ועתירות טכנולוגיה. למשל, המנוע כולו, הבלוק והראש כאחד, עשוי אלומיניום. היתרון: משקל נמוך. התוצאה: פעולה נטולת “צלצולים ודפיקות” ככל שהסל”ד גבוה יותר והמנוע מותח את שריריו. בשורה התחתונה: יש לנו כאן מנוע קטן ומיומן, עם פעולה חלקה ושילוב אופטימלי של כוח מול חיסכון בדלק, הספק של 116 כ”ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-11.2 שניות. וכמובן, כמו שיעידו עשרות אלפי בעלים מרוצים, אמינות מופלגת. מה זה מופלגת? מופלגת כמו ימי חייו של נוח. טוב, לא כזה מופלג, אבל עדיין.

2

יש חגיגה. להוספת מנוע ה-1.5L לליין הדגמים של ה-CX-3  יש משמעות נוספת ומורגשת היטב בכיס: המחירון עבר דיאטת כאסח. ובמילים אחרות: ירידת של 19 אלף שקל בתג המחיר. מחירו של דגם הכניסה ZOOM   הוא עכשיו רק 119,900 שקל. בנקודה הזו, מישהו אחר היה משתמש בביטוי שחוק כמו “מחיר תחרותי מול הקטגוריה”. אבל אנחנו לא בדיוק בקטע של ביטויים שחוקים. וחוץ מזה, בואו: זה לא שבאמת יש פה עניין של תחרות. אנחנו קטגוריה בפני עצמנו.

3

גימור על הדרך. לא שהיא לא הייתה מקסימה גם קודם, אבל את העדכון של ה-CX-3 ניצלה מאזדה כדי לשדרג על הדרך את עיצוב הפנים, בתוספת עוד כמה נגיעות קטנות מבחוץ. מפונקים? גם אנחנו, וזה שאנחנו במכונית קטנה לא אומר שאי אפשר להתפנק מכל הכיוונים. למשל, מעל דגם הכניסה ZOOM נמצא את רמת הגימור URBAN שבה ה-CX-3 מקבלת חישוקי “18, פנסי LED בחזית ומאחור וריפודי Leatherette  שחורים. חישוקי ה-“18 ותאורת LED מגיעים גם ברמת הגימור MODERN  ובנוסף ברמת גימור זו יש גם מראות צד וסבכה קדמית שחורות, ועיצוב פנים אלגנטי שקשה לעמוד בפניו: ריפודי Leatherette בשילוב לבן-סווייד, וקישוט סווייד בקדמת תא הנוסעים, מתחת וסביב לוח המחוונים. תענוג.

4

הכחול הגדול. לצד מנוע ה-1.5L החדש ולצד רמות הגימור החדשות, ה-CX-3 מקבלת גוון חדש, מה שמעלה את מספר הצבעים שזמינים לבחירת הלקוחות לשמונה. הצבע החדש הוא כחול מתכתי. זהו הגוון הבהיר ביותר מבין שלושה גווני כחול שזמינים עתה  הכהה ביותר הוא כחול קריסטל כהה, כשבאמצע נמצא כחול נצחי. לא משנה באיזה כחול תבחרו, העיקר שתחלמו עליו.

 

5

התיבה הנכונה. למאזדה CX-3 תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. מה זה אומר? המשמעות היא החלפות הילוכים מהירות ונעימות, והתאמה טובה יותר לאופיו של המנוע. תיבות מסוגים אחרים שרווחות כיום ומשודכות למנועים בעלי נפח קטן, מאופיינות לעתים בהחלפות הילוכים לא נעימות, עם קפיצות וגמגומים. תופעות כאלה מורגשות כאשר מתחילים להאיץ ברמזור ירוק, או כאשר מעבר מפקק לתנועה ושוב לפקק מחייב הרבה החלפות הילוכים. אבל אלה תיבות של אחרות, אנחנו לא שם. בסביבת המחיה הטבעית שלה, האורבנית, ה-CX-3 יוצאת לקרב כשהיא מותאמת יותר ומעניקה איכות חיים טובה יותר. הלו, זו מאזדה. לא לשכוח.

6

פילוסופיה. דברו איתנו על פילוסופיה, ולא נפסיק להתפלסף. כאלה אנחנו, חופרים מלידה. ה-CX-3 מעוצבת לפי פילוסופיית קודו שאימצה מאזדה. זהו זרם עיצוב ששואב מעולם הטבע והחי ושואף להביע כמה שיותר תנועה ומשחקי אור וצבע באמצעות כמה שפחות קווים ו”קשקושים” מיותרים. מחשבה רבה מושקעת בתהליך העיצוב הדקדקני, כדי ליצור מכוניות בעלות קווים זורמים ומעודנים, שנראות בתנועה אפילו כשהן עומדות. ה-CX-3 עוצבה, בין השאר, כך שפנסיה מקבלים השראה מעיניו של חתול ג’ונגל. גם שאר קווי המתאר עוצבו כך שהם מייצגים חיית טרף שאורבת במסתור ומוכנה לזנק. אלמנט עיצובי מושך נוסף הוא גג צף – אפקט דרמטי שמושג על-ידי השחרה של המשטחים שבין החלונות, כך שחלקה העליון של המכונית נראה כאילו הוא מרחף ללא קורות אנכיות.

7

בטיחות פלוס. איגוד חברות הביטוח האמריקניות (IIHS), שמבצע מבחני ריסוק עצמאיים וציוני הבטיחות שלו נחשבים לאמת המידה הקובעת בארה”ב, העניק למאזדה CX-3 את התואר Safety Pick+ בקטגוריית ה-SUV הקטנים. זהו תואר שניתן בכל אחת מקטגוריות הגודל למכוניות שהפגינו ביצועים מצטיינים באופן יוצא דופן במבחני הריסוק.  כדי לקבל את התואר הזה, מכונית נדרשת להשיג ציון מקסימלי בכל מבחני הריסוק: התנגשות חזיתית, התנגשות צדית מלאה בתא הנוסעים, התנגשות צדית חלקית ועוד. מבחן ההתנגשות הצדית החלקית נחשב למאתגר ביותר, מכיוון שזהו מבחן הריסוק שמייצג בדרך הטובה ביותר את  תנאי “החיים האמיתיים”. כלומר, כאשר המכונית מתנגשת מלפנים ברכב אחר או במכשול, כאשר הפגיעה העיקרית היא בצד הנוסע או בצד הנהג של חלקה הקדמי.  שלא נדע, אבל אם נדע, חשוב שתדעו.

8

לא לשכוח, יש עוד כוח. לצד ההגעה של מנוע ה-1.5L, נמשכת בישראל מכירתה של ה-CX-3 עם מנוע ה-SKYACTIV 2.0L שעימו נמכרה עד כה, ולמעוניינים בביצועים חזקים יותר ואבזור קצה, כדאי לא לשכוח גם אותה. למנוע ה-2.0L הספק של 156 כ”ס, וזינוק מ-0 ל-100 ב-9.1 שניות. הדגם החזק יותר מגיע בשתי רמות גימור יוקרתיות, PURE WHITE  ו-SPECIAL EDITION.

9

הגיעה לטופ. אפילו הבוחנים הקשוחים והאכזריים של Top Gear הבריטית אהבו את ה-CX-3, ומדובר בחבורה שכמו שכל חובב רכב רציני יודע, ממש לא קל לרצות אותה או לגרום לה להתגבר על הדחף שלהם לסנן מזווית הפה עלבון סרקסטי. לא הפעם. את מבחן הנהיגה סיכמו בוחני המגזין במשפט: “קרוסאובר קטנה שנראית מעולה והיא לא רק פנים יפות: יש בה תוכן אמיתי”.

10

והמספר הנוסף. יש CX-3. ויש CX-5. אז נשאלת השאלה: לאן נעלמה המכונית שבאמצע? התשובה היא: לא בדיוק נעלמה. אכן, יש מכונית בשם CX-4, וגם היא קרוסאובר משפחתית יפה ומוצלחת. אולם היא שייכת לליין הדגמים הייחודיים של מאזדה בסין, והיא מיוצרת ונמכרת רק בשוק זה, שיש לו דרישות והעדפות ספציפיות משלו ואינה משווקת בשאר העולם. זו הסיבה ש”מעל” ה-CX-3, הקרוסאובר הבא מבחינת גודלו נקרא CX-30. פשוט כי המספר 4 כבר נתפס על ידי החברים שלנו בסין. לא יפה מצידם, אבל הסתדרנו.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים