10 דברים שחשוב לדעת על ה- CX-3

הקרוסאובר הקטן והסקסי התעדכן, מקבל שתי רמות אבזור חדשות ולוק מלוטש. סיבה טובה לספר עליו קצת, מבפנים ומבחוץ.

1. קטן ומיומן

מנוע ה-1.5 ל' ב-3 -CX שייך למשפחת SKYACTIV-G. מה מסתתר מאחורי השם SKYACTIV שמתנוסס על חלקה האחורי של כל מאזדה? מסתתרות שם יחידות הנעה קלות ועתירות טכנולוגיה. למשל, המנוע כולו, הבלוק והראש כאחד, עשוי אלומיניום. היתרון: משקל נמוך. התוצאה: פעולה נטולת “צלצולים ודפיקות” ככל שהסל”ד גבוה יותר והמנוע מותח את שריריו. בשורה התחתונה: יש לנו כאן מנוע קטן ומיומן, עם פעולה חלקה ושילוב אופטימלי של כוח מול חיסכון בדלק ופליטת מזהמים נמוכה, הספק של 116 כ”ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש ב-11.2 שניות. וכמובן, כמו שיעידו אלפי לקוחות מרוצים, אמינות ברמה הגבוהה ביותר.

2. יש חגיגה

מאזדה CX-3 הוא לא כמו כולם. בקטגוריה משל עצמו. למה אנחנו מרשים לעצמנו לומר את זה? בקלות! בזכות מתכון מאד ייחודי ששם דגש על איכות וכיף. המדדים הפרקטיים לא במרכז התנכון של הדגם. תוכלו לבחור מבין ארבע רמות אבזור, שתיים מהן חדשות, ועם חבילות בטיחות מורחבות – לטובת שקט נפשי. בימינו שמדברים על מאזדה אנחנו מדברים על רמת ביצוע גבוהה ואפס פשרות לאורך כל התהליך, בהתאם למסורת היפנית. והמחיר? היום, יותר מתמיד הדגם מתומחר באופן שמציב את ה-CX-3 במקום מאד טוב מבחינת התמורה למחיר – תבדקו אותנו 😊

3. גימור על הדרך

לא שה-3-CX לא היה רכב מקסים גם קודם, אבל את העדכון שעבר ה-3-CX ניצלה מאזדה כדי לשדרג את חלל תא הנוסעים עם עיצוב פנים משודרג ובתוספת עוד כמה נגיעות קטנות מבחוץ. מפונקים? גם אנחנו, וזה שאנחנו במכונית קטנה לא אומר שאי אפשר להתפנק מכל הכיוונים. חיצונית ברמת הגימור URBAN ה-3-CX מקבלת חישוקי “18, יחידות תאורה LED מלפנים ומאחור וחלון שמש נפתח חשמלית, ובפנים ריפודי Leatherette שחורים. ברמת הגימור MODERN יש גם מראות צד וסבכה קדמית בגימור שחור, ועיצוב פנים אלגנטי שקשה לעמוד בפניו: ריפודי Leatherette בשילוב עור הפוך סינטטי לבן, ונגיעות בגימור תואם בקדמת תא הנוסעים, מתחת וסביב לוח המחוונים.

 

 

 

 

 

 

4. צבעוני

שבעה צבעי מרכב מרהיבים שכל אחד מהם נותן ל-3-CX מראה ואופי מעט שונה. כעת, יש לכם אחריות רבה לבחור איזה גוון צבע מדבר אליכם יותר, מה ישתלב טוב יותר עם חישוקי ה-18 אינץ' החדשים, האם הקריצה המסנוורת של פנסי ה-LED מסתדרת טוב יותר עם גוון אפור בטון, לבן פנינה או אולי אדום עשיר ונוצץ. לא בחירה קלה אנחנו יודעים. אבל דעו לכם: לא משנה באיזה צבע מרכב תבחרו, העיקר שתחלמו עליו.

5. התיבה הנכונה

למאזדה 3-CX תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. מה זה אומר? המשמעות היא החלפות הילוכים מהירות ונעימות, בלי תופעות לא צפויות. ההתאמה הטובה ביותר לאופיו של המנוע ולסביבת המחיה הטבעית של ה-3-CX, נהיגה אורבנית זריזה. מאזדה תמיד יוצאת למשימה רק כשהיא מוכנה בצורה הטובה ביותר. הטכנולוגיות והמכלולים של מאזדה מעניקים איכות חיים טובה יותר, אמינות ונוחות לאורך שנים. הלו, זו מאזדה. לא לשכוח.

6. פילוסופיה

דברו איתנו על פילוסופיה, ולא נפסיק להתפלסף. כאלה אנחנו, חופרים מלידה. ה-3-CX מעוצב לפי פילוסופיית ה-קודו, שפת עיצוב מרהיבה וייחודית שאימצה מאזדה. שפה עיצובית השואבת השראה מעולם הטבע והחי ושואפת להביע כמה שיותר תנועה ומשחקי אור-צל וצבע באמצעות כמה שפחות קווים ו”קשקושים” מיותרים. מחשבה רבה מושקעת בתהליך העיצוב הדקדקני, כדי ליצור מכוניות בעלות קווים זורמים ומעודנים, שנראות בתנועה אפילו כשהן עומדות. ה-3-CX עוצב, בין השאר, כך שהפנסים יזכירו את המבט המהפנט של חתול בר המזנק לטרף בג’ונגל. גם שאר קווי המתאר עוצבו כך שהם מייצגים חיית טרף שאורבת במסתור ומוכנה לזנק. אלמנט עיצובי מושך נוסף הוא גג צף – אפקט דרמטי שמושג על-ידי השחרה של המשטחים שבין החלונות, כך שחלקה העליון של המכונית נראה כאילו הוא מרחף ללא קורות אנכיות.

7. בטיחות פלוס

התוספת של מערכות בטיחות חדשות רק מחזק את מה שאיגוד חברות הביטוח האמריקניות קבע כבר מזמן. בקצרה נספר שהאיגוד המוכר גם כ:IIHS מבצע מבחני ריסוק עצמאיים וציוני הבטיחות שלו נחשבים לאמת המידה הקובעת בארה”ב, העניק למאזדה 3 -CX את התואר Safety Pick+ בקטגוריית ה-SUV הקטנים. זהו תואר שניתן בכל אחת מקטגוריות הגודל למכוניות שהפגינו ביצועים מצטיינים באופן יוצא דופן במבחני הריסוק. כדי לקבל את התואר הזה, מכונית נדרשת להשיג ציון מקסימלי בכל מבחני הריסוק: התנגשות חזיתית, התנגשות צידית מלאה בתא הנוסעים, התנגשות צידית חלקית ועוד. מבחן ההתנגשות הצידית החלקית נחשב למאתגר ביותר, מכיוון שזהו מבחן הריסוק שמייצג בדרך הטובה ביותר את תנאי “החיים האמיתיים”. כלומר, כאשר המכונית מתנגשת מלפנים ברכב אחר או במכשול, כאשר הפגיעה העיקרית היא בצד הנוסע או בצד הנהג של חלקה הקדמי. סתם שתדעו..

8. לא לשכוח יש כוח חכם

אמר מי שאמר Power in nothing without control. בישראל הפקוקה, מאות כוחות סוס ועשרות רבות של קג"מ ממנוע גדול – שכל תכליתם הוא לזחול בפקקים ולסובב מדחס מזגן מיוסר – זה בזבזני ופשוט לא חכם. מנוע ה-1.5 ל' SKYACTIVE נותן את כל הכוח שבאמת צריך, לעיר או מחוצה לה, נותן ל-3-CX את האופי הייחודי של כל רכבי מאזדה ועל זה מוסיף גם צריכת דלק הגיונית – כצפוי מרכב פנאי ב-2025.

9. הגיע לטופ

אפילו הבוחנים הקשוחים והאכזריים של Top Gear הבריטית אהבו את ה 3-CX-ומדובר בחבורה שכמו שכל חובב רכב רציני יודע, ממש לא קל לרצות אותה או לגרום לה להתגבר על הדחף שלהם לסנן מזווית הפה עלבון סרקסטי. לא הפעם. את מבחן הנהיגה סיכמו בוחני המגזין במשפט: “קרוסאובר קטן שנראה מעולה והוא לא רק פנים יפות: יש בו תוכן אמיתי”. זה כל הסיפור, התוכן ולא

תחושת האיכות או חווית הנהיגה. איכות על-אמת, חווית נהיגה על-אמת כזו שתגרום לכם לרצות לחזור הביתה בדרך הארוכה – בלי הפקקים.

10. והמספר הנוסף

יש 3-CX ויש 5-CX אז נשאלת השאלה: לאן נעלם המספר 4 שבאמצע? התשובה היא: לא בדיוק נעלם.. אכן, יש למאזדה דגם בשם 4-CX וגם הוא – קרוסאובר משפחתי יפה ומוצלח. אולם דגם זה שייך לליין הדגמים הייחודיים של מאזדה בסין, והוא מיוצר ונמכר רק בשוק זה, שיש לו דרישות והעדפות ספציפיות משלו ואינו משווק בשאר העולם.

438 צפיות

השאר תגובה

To top