דגמים

לא כלי רכב – שותפה לחיים

הכירו את ה MX-30 החשמלית של מאזדה 

עוד בשלב הבהייה בדף לבן ונקי, האנשים של מאזדה ידעו בדיוק לאן הם מכוונים. צוות הפיתוח של MX-30, המכונית החשמלית הראשונה של מאזדה, רצה ליצור מכונית שתהפוך להיות השותפה לדרך של בעליה. לא סתם עוד “כלי תחבורה” אפרורי וחסר ייחוד.

האמת שזה לא מפתיע, כי מאז שמאזדה התחילה לייצר חפצים נוסעים, ולא משנה כמה גלגלים, עם או בלי גג, ואיזה מנוע, היא מכוונת להעלות את רף הריגוש של המשתמשים באותם חפצים.

מול האתגר הזה ניצב הצוות כשהוטלה עליו המשימה הלא פשוטה להביא לכבישים את הבשורה החשמלית של מי שמייצרת מכוניות עם ערך רגשי לא פחות ממעשי. ולעשות את זה חשמלי. איך הופכים מכונית חשמלית, שאמורה להיות נקייה יעילה וחסכונית, גם למרגשת? עם זה התמודדו המהנדסים של מאזדה.

מערכת היחסים בין המכונית לבני האדם ממשיכה להשתנות לאורך השנים. ועכשיו, בתקופה של שינוי כה עמוק, מאזדה מקדמת את פילוסופית העיצוב המכונה “אנושי מודרני”, אשר באמצעות MX-30  מבטאת את ההנאה היומית שלנו ממכוניות. זהו המשך רציף וברור לעין של ה-KODO בו משתלבים קווי גוף יפים עם אמנות ברמה הגבוהה ביותר. פירוש חדשני של השפה העיצובית עם אורח חיים עכשווי.

בתוך ה-MX-30 הושם דגש על יצירת חלל פתוח ומרווח. זאת הודות למוטיבים “צפים” – כמו למשל הקונסולה המרכזית. נעשה שימוש בחומרים סביבתיים בתא כמו שעם טבעי. דיפוני הדלתות בחומר סיבי דמוי בד שנראה אוורירי. בשני המקרים מדובר בחומרי גלם סביבתיים: הבדים מכילים סיבים שמקורם בבקבוקי פלסטיק ממוחזרים והשעם הטבעי מגיע מקליפת העץ שנותר חי ובריא. עוד תורמות לאווירה ה”אוורירית” דלתות Free-SYTLE היוצרות מפער גדול מאד לסביבה, בכל כניסה או יציאה מהרכב.

מאזדה, שתפיסת ההנאה מנהיגה הוא חלק מרכזי ב DNA שלה, לא תוותר עליו כאן רק כי מדובר ברכב חשמלי. מי שניסה לנהוג על חשמל, גילה בקלות חוויית נהיגה לא פחות מעניינת מאשר מכונית עם מנוע בעירה פנימית – המומנט (הכוח שדוחף אתכם לפנים), אינו מתגבר כמו במנוע רגיל, אלא דוחף עם כל מה שיש לו החל מהרגע הראשון. ב-MX-30 תמצאו את האבולוציה של התפיסה הזו במה שעתיד להיות רכב חשמלי שיהיה מהנה לנהיגה לא פחות מכל מכונית בעירה פנימית שמאזדה יצרה עד היום. תצפו ל9.7 שניות ל 100 קמ”ש ומהירות מירבית של 140 קמ”ש. לסוללת הליתיום קיבולת של 35.5 קוט”ש וזה מספיק לטווח של 200 ק”מ יחד עם יכולת טעינת DC  מהירה.

מאזדה צועדת במהירות לעבר העתיד עם MX-30 שמציע גם חבילת אבזור נוחות ובטיחות מקיפה ואקטיבית, מקורית מבית היצרנית. זו כוללת מערכות חדשות כמו חציית צומת בטוחה, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור עייפות נהג, זיהוי תמרורים ועוד.

בקרוב MX-30 תגיע אלינו ועמה תגיע הרוח החדשה של מאזדה. מהוקצעת וממוקדת מתמיד

 

 

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים