מאזדה בצבע

איזון עדין

אחד מסודות ההצלחה של ה-MX-5 הוא המשקל הקל שלה. אבל מהו הסוד האמיתי? שמירה על איזון מושלם, שהופכת אותה למכונית ספורט עם חוויית נהיגה ייחודית

זה לא שהמיאטה החליטה לעשות הסבה מקצועית ולהתמודד בתרגילים על קורה. זו דוגמא מוחשית לכמה היא מאוזנת. הרי הנדסה מצייתת לחוקי הפיזיקה, ובכל הקשור למכוניות איזון של  50/50 (חצי מהמשקל לפנים וחצי מאחור), מייצר מצב שבו יש אותו משקל על הגלגלים הקדמיים והאחוריים, ואין סרח עודף של משקל (מלפנים או מאחור) שמפר את האיזון בזמן כניסה לפניות. ובמלים אחרות, המאזדה MX-5. איך ממחישים את היכולת הזאת? כך ממחישים: במשקל 1,050 ק”ג (כולל הנהג), המכונית נותרת מאוזנת בצורה מושלמת על קורת האלומיניום המיוחדת. ובמלים אחרות, כדי לשמור על האיזון הכה עדין הזה, אתם חייבים לשקול בדיוק כמו הנהג על הקורה (לא באמת).

לאורך שנים של התפתחות מכונית הספורט הנמכרת, המשקל הקל היה גורם מכריע בחוויית הנהיגה המסעירה שה-MX-5 העניקה לנהג. דגמים מקבילים הלכו והשמינו עם השנים, לא במקרה של המיאטה, שגם בדור האחרון שלה נותרה רזה וזריזה, למרות תוספי הבטיחות והתקני הנוחות שנוספו לאורך השנים.

מכסה המנוע, תא המטען, הפגוש הקדמי והאחורי ומגיני הצמיגים – כולם עשויים אלומיניום, ולא פלדה כבדה. טכנולוגיית SKYACTIV מעלה תרומה נוספת ליעילות בניצול דלק והפחתה במשקל הרכב הכולל.

והתוצאה: היא צלחה בקלות את המינימום האולימפי הדרוש לתרגיל הקורה, בדרך למדליית הזהב. 10 נקודות.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים