חדשות מאזדהמאזדה בצבע

הרוטור חוזר

החשמלית שלכם הולכת לקבל ואנקל

מאזדה נחשבת ליצרנית שמעולם לא הלכה בתלם. הדוגמה הטובה ביותר היא המנועים הרוטוריים, או מנועי ואנקל: מדובר במנוע ייחודי וחזק שבמקום להשתמש בארבע בוכנות העולות ויורדות, עושה שימוש בבוכנות משולשות המסתובבות בתוך המנוע. לפני עשרות שנים, מספר יצרני רכב ניסו לפתח את המנוע הרוטורי, אך רק מאזדה הצליחה, והמנוע הרוטורי, שהוצג לראשונה במכוניות מאזדה בשנת 1967 אף “כיכב” בכל הדורות של מכונית הספורט העתידנית של מאזדה: ה- RX7.

Mazda RX-7 1970S
מנוע רוטורי

כעת מגיע השלב הבא בפיתוחו של המנוע שכולם, חוץ ממאזדה, זנחו. בקרוב מתכננת מאזדה להציג דגמי מכוניות חשמליים שבהם יותקן מנוע רוטורי, שישמש כגנרטור ליצירת כוח. כך זה יעבוד: המאזדות החדשות יצוידו במנועים חשמליים מתוחכמים שיאפשרו למכונית לנסוע לטווח נאה על חשמל בלבד. אך כאשר החשמל יגמר, יופעל מנוע רוטורי מנוע רוטורי, שלא יתחבר לגלגלים, אלא ישמש כגנרטור ליצירת חשמל.

לנוכח יעילותו הגבוהה של המנוע הרוטורי והעובדה שמדובר במנוע קטן ביחס למנועי בנזין רגילים, הוא נחשב למועמד מושלם לרכב כזה, והעובדה שהמנוע אינו מתאמץ מכיוון שהוא לא יתחבר לגלגלים, מבטיחה צריכת דלק נמוכה במיוחד. מאזדה צפויה להציג את המנוע הרוטורי החדש בשלב ראשון בשוק הרכב האמריקאי, במכונית משפחתית יפה כמו שהיא יודעת, ולהציע את הדגם החדש גם ללקוחותיה ביפן. אם נבקש יפה, אולי הוא יגיע גם אלינו.

מוזמנים לצפות במכונית הספורט הראשונה בעת מנוע רוטורי, Mazda Cosmo 110S:

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים