חדשות מאזדה

מאזדה מנפצת שיאים

26 שנים שאיש לא הצליח להתקרב לשיא שנקבע ב-93′ ב”מרוץ 24 השעות של דייטונה”. ואז הגיעה RT24-P – מכונית המרוץ של מאזדה, ששינתה את ההיסטוריה

שיאים נועדו להישבר, בטח בעידן שבו ההתקדמות הטכנולוגית מסייעת לספורטאים בכל התחומים. אז כאשר שיא מסלול נשמר במשך 26 שנה – אפשר לומר בוודאות, כי היה שם רגע מיוחד שבמשך שנים איש לא התקרב אליו.

היה זה פי ג’יי ג’ונס, שעלה ב-1993 למסלול “מרוץ 24 השעות של דייטונה” וקבע שיא להקפה בודדת: 1:33.875 דקות, בקטע כביש שאורכו 5.73 קילומטרים. ה”וואו” מוצדק, אבל חכו איתו.

כי לאחר 26 שנים בטוחות, השיא הנוסטלגי נופץ לרסיסים כשהנהג הבריטי אולי ג’רוויס השיג תוצאה מדהימה – 1:33.685 דקות.

השיאן החדש, נהג פנטסטי בפני עצמו, לא יכול היה לשבור את השיא בלי המכונית המושלמת לכך. מאזדה RT24-P – מכונית המרוץ של היצרנית היפנית, שמגלמת בתוכה את עיצוב ה”קודו” האגדי, עוצבה ע”י המעצבים של מאזדה בקליפורניה וביפן, שעבדו בשיתוף פעולה עם Riley Technologies שעיצבה בזמנו את שלדת הרכב של מכונית המרוץ הידועה Riley Mk. 30. על האווירודינמיקה של המכונית הייתה אחראית חברת Multimatic. לצד היופי הזה, מגיעה הליבה של הרכב: מנוע SkyActive טורבו 2.0 ליטר, עם ארבעה צילינדרים, שמצליח לייצר – אתם יושבים? – כ-600 כוחות סוס. וכאן מגיע הוואו.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים