מאזדה בצבע

הבשורה שיוצאת מהירושימה

איך מייצרים מכוניות מעולות? פשוט עובדים ביחד, במקום אחד, ולא מפחדים להעז

הירושימה, העיר שעלתה מאפר מלחמת העולם השנייה, חידשה את עצמה ומאז פרחה כעיר של שלום. בשנת 1945, רק ארבעה חודשים לאחר סיום המלחמה באוקיינוס השקט, חידשה מאזדה את פעילות ייצור משאיות התלת אופן שלה. העיר עברה אז תהליך התאוששות איטי, והאזרחים היו זקוקים לכלי רכב בו יוכלו להסיע את הצרכים היומיומיים שלהם כדי לשרוד.

משאית תלת אופן של מאזדה כשברקע חורבות פצצת האטום, צולם בין השנים 1947-48

בחברת מאזדה זיהו את הצורך ומיהרו לייצר את כלי הרכב במהירות ובמחיר סביר לאנשי העיר. שנתיים לאחר מכן ייצרה החברה 2,430 יחידות בשנה – נפח הייצור הגדול ביותר בתעשייה באותה שנה.

חברת מאזדה תרמה רבות להתאוששות העיר, והאזרחים הוקירו להם תודה בחזרה. רוח החברה השתרש עמוק בעיר, ותושבים רבים בה עבדו במפעלי החברה ויצרו חיבור בלתי נפרד בין האנשים לבין המותג.

מאזדה היא רכב הרפתקני, וגם קצת מרדן. על כל דגם חדש חושבים שונה, והולכים רחוק יותר. ממשיכים לנפץ את גבול המוסכמות כשלוקחים את האתגר שביצירת מכוניות שאף אחד עדיין לא דמיין. אתגרים מניעים חדשנות ויצירתיות, ומפיקים את הטוב ביותר.

שורשי רצף ההתרסה וההרפתקה העובר במכוניות מאזדה נטוע במורשת הירושימה, ביתה של מאזדה ביפן עד היום. כמו עוף החול האגדי, הירושימה עלתה מאפר ההרס הגרעיני. האנשים באזור, סירבו להפסיק לחלום על עתיד טוב יותר והתגברו על אתגרים מרתיעים שוב ושוב. רוח האומץ והעקשנות שעמדו ביסוד בנייתה המוצלחת של הירושימה ממשיכים להוות מקור השראה עבור מאזדה. כי הרוח במאזדה היא להיות מוכנים לכל אתגר, בדרך ליצירת מכוניות מעולות. לעולם לא להיתקע, ולא משנה כמה השטח קשה למעבר.

מאזדה 6 ברחובות הירושימה כשברקע אזור ההפצצה של פצצת האטום

החוזקה של מאזדה היא עבודת צוות. השראה ורעיונות מכל קצוות החברה מציתים את אש החדשנות.

תרבות “מאזדה אחת” מקרינה על מבנה הפעולה המשולב והייחודי. פעילות הכנת המכוניות החיונית והמגוונת – הפיתוח, ההפקה והשיווק –מפוזרים לרוב באזורים שונים. במאזדה, כל הפעילויות האלו מרוכזות במטה אחד בהירושימה.

כשפועלים במקבץ משולב ומהודק, קל יותר למעצבים, למהנדסים, לעובדי המפעל ולאנשי השיווק לרכז את המוחות הטובים ביותר, ולהעלות רעיונות למכוניות מעולות.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים