תרבות יפן

לעוף על טוקיו

עפיפון ששוקל טון, והוא עף. 

אחת האהבות הגדולות של היפנים משלבת בין חיבתם לעיצוב לבין צורות גיאומטריות ודמויות היסטוריות. בימים עברו העפיפונים היו נחלתם של בני מעמד הסוחרים, שהיו מבוססים כלכלית, ומשם עברה האהבה לעם היפני כולו. אחרי שבני המעמד הבינוני נהגו להעיף את העפיפונים שלהם גבוה-גבוה ולצחוק שהם מגיעים מעל לשליטים, הדבר נאסר בחוק אך לאחר זמן מה הותר שנית.

היפנים רואים בעפיפון יותר משעשוע לשעות הפנאי – במדינה תמצאו גם אספנים של אומנות עתיקה ואמנים שממשיכים לבנות אותם כיצירות אמנות, המשמרות את המסורות של אבות אבותיהם. כיום ברחבי המדינה יש מאות אגודות חובבים ולא מעט מקצוענים שהפכו את העפיפונים ליצירות אומנות של ממש העשויות מנייר, ניילון או בד (העיקר שיהיה חוט ומקל בקצה) בשלל צבעים וסגנונות. בכל מחוז תמצאו עפיפונים ייחודיים לו ויש מי שמייחסים להם גם משמעויות דתיות בדמות אנטנה המסייעת להעביר אנרגיות מהשמיים אל בני האנוש.

העפיפון המסורתי עשוי במבוק, אליו מחובר נייר דק מקליפת עץ הקוזו (ממשפחת עצי התות) ועליו אמנים מציירים במכחול ודיו את היצירות שלהם. לרוב היצירות האלה יכללו דמויות של לוחמים אגדיים או דמויות מהמיתולוגיה, אלים, לוחמי סומו וחיות כמו עגורים המסמלים אריכות ימים.

אם אתם מתכננים ביקור ביפן, ושווה לכם לתכנן ביקור כזה, כדאי לכם לתאם אותו סביב היום הראשון של השנה החדשה או ה-5 במאי, חג הבנים, בו יפנים רבים מפריחים עפיפונים צבעוניים בשמיים כחלק מהמסורת. המגזימים יבנו עפיפוני ענק, שאורכם עולה על 20 מ’ ומשקלם למעלה מאלף ק”ג. כן, עפיפון במשקל של טון. בלי מנוע, והוא עף. בערך כמו המכוניות שלנו, רק שלהם יש מנוע. והוא עף.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים