תרבות יפן

בתוך הקפסולה, מחוץ לקופסא

מוטרדים מה להכין לארוחת עשר בשנת הלימודים החדשה? הגיע הזמן שתעשו את זה כמו יפנים

פיתה עם חומוס, סנדביץ’ שוקולד, כריך גבינה צהובה. אתם כבר מכירים את הסיפור, ובואו נודה שאין לכם יותר מדי כוח להתחיל עוד סבב של ארוחות עשר לשנת הלימודים החדשה. אחרי האוגוסט הכי מתיש שנרשם על פני כדור הארץ, כנראה מאז היווסדו, בהחלט מגיע לנו שינוי אמיתי.

אז אם כבר שינוי, בואו נעשה את זה טעים, מעוצב ובריא. ובמילים אחרות: בואו נעשה את זה כמו יפנים. על קופסאות בנטו כבר שמעתם? מי שהחמיץ את ההמצאה המעולה הזו,  כדאי שיידע שבסך הכל מדובר בקופסה לארוחת טייק אווי. אבל כרגיל אצל היפנים ה”בסך הכל” הזה הוא הרבה יותר מעוד וריאציה אירופית או אמריקאית על קופסת אוכל שגרתית.

השורשים של הבנטו נטועים עמוק ביפן של המאה ה-13.  במהלך השנים זו הפכה להיות גם סוג של מנת קרב עבור חיילים יפניים אמיצים, עד שלפני כמאתיים שנה, כשבבתי הספר היפנים לא הוגשו ארוחות, הבנטו הפך להיות חלק בלתי נפרד מהשיגרה היומיומית של לשלוח ילד ללימודים. כל הטוב הזה בא בתוך קופסה מעוצבת במיוחד, שכוללת מזון שמחולק כך: חמישים אחוז פחמימה, בעיקר אורז, ארבעים אחוז ירק והאחוזים הנותרים מורכבים מחלבון –  טופו, דג או בשר. כדי להעצים את חוויית האכילה של הילדים גם האוכל עצמו מגיע כשהוא מסוגנן ומעוצב באופן הכי מוקפד שיש.

עד כמה הבנטו הוא להיט חוצה גבולות?  הנה הסיפור של שרה ווינסטון קזאק מקליפורניה, אמא של קוקי בן הארבע, שהיתה מעט מודאגת מביצועי הזלילה של בנה. אצה רצה גברת שרה, נזכרה בנעוריה באוקינאווה שביפן, והתחילה להכין לקוקי ארוחות בנטו לגן שלא רק היו מזינות במיוחד, אלא גם יפות ממש. היא לא הסתפקה בלהכין, והעלתה לטוויטר צילום של הבנטו. מכאן זה כבר נהיה אירוע ויראלי, והבנטו של אמא של קוקי זכה ביותר מ-67,000 לייקים. “כל מה שרציתי זה שקוקי יהיה שמח, ושיאכל משהו טוב ומזין”, היא הסבירה.  היינו אומרים שדי הצליח לה.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים