חדשות מאזדה

הקודו בא לעולם

שפת העיצוב של מאזדה נולדה בזכות מעצבים עם חלום ומפתחים שהפכו אותו למציאות.

יום אחד, לפני מספר שנים, עמדו שני אנשים לבושים במדים אפורים במטה מאזדה בהירושימה. הם בהו באובייקט שעמד לפניהם וחשבו. הם התקרבו והתרחקו, בחנו אותו מכל הכיוונים ולבסוף עזבו את הבניין כשמחשבות רבות מתרוצצות בראשם.

האובייקט שהם בחנו היה פסל, כזה שאפשר להחזיק בשתי ידיים, והוא נוצר על ידי צוות העיצוב של מאזדה כמוטיב של קונספט העיצוב קודו. שני האנשים היו מפתחי גוף הרכב של מאזדה, והמשימה שלהם הייתה להפוך את החזון של המעצבים למכוניות אמתיות. וזו לא משימה פשוטה.

הכול התחיל כשהשניים ביקרו בסטודיו העיצוב. הם התרשמו עמוקות מהתעקשות המעצבים על כך שהעיצוב שלהם מושלם ושאין לחרוג ממנו אפילו באלפית המילימטר, חצי עובי של שערה אחת. עכשיו איך לוקחים את הרעיון המהפכני והופכים אותו למכונית באורך ארבעה מטרים שנשארת נאמנה לחלוטין למקור? אפילו עבור שני המפתחים המנוסים. אז הם החליטו לחקור את הקודו לעומק, ולבנות העתק שלו עשוי מפלדה.

ראשית, הם זיהו 50 בעיות שעמדו בדרכם ומיפו את כולן לעומק. לאחר מכן הם עברו לשלב היישום והמציאו שלושה סטים של מיומנויות וטכנולוגיות: קודו קזורי, שאפשרה למכונה לחקות את תנועות הידיים בהן נעשה דגם החימר. קודו טוישי, שיכולה לכוונן משטח בדיוק של חמישה מיקרומטר. וקודו מיגאקי, מיומנות שיצרה את הניצוץ הסופי של הרכב מבלי לעוות את הקימורים.

הדרך בה הצליחו המפתחים להפיח חיים בפסל המציאה מחדש את העיצוב בעולם הרכב, והביאה לפיתוחים רבים נוספים בהמשך. השיטה בהם הצליחו לקחת את החלום של המעצבים ולהפוך אותה למכונית החלומות מניעה קדימה עד היום את מאזדה שממשיכה בעיצוב הקודו ולא מפסיקה לפתח אותו.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים