דגמים

עשרה דברים שלא ידעתם על המאזדה 3 החדשה

  1. שחר של יום חדש. מאזדה 3 מזנקת לרמה חדשה של איכויות, יוקרה, בטיחות, ודינאמיות ומשאירה את כולן מאחור. פעם אמרו עליה שהיא תופסת את העין כי רואים אותה בכל מקום; אבל היום היא תופסת את העין כי היא פשוט וואוו וממש אי אפשר להתעלם ממנה. היא גם מרווחת ונוחה יותר – עם בסיס גלגלים ארוך מאוד (5 ס”מ ארוך יותר מזה של הדור הראשון של מאזדה 6!). ואפילו הוחזרה גרסת ה- SPIRIT האהובה – עם אבזור מכל הכיוונים. לא מזמן השקנו גם את גרסת ה-COMFORT כדי שיותר אנשים יוכלו ליהנות מכל הטוב הזה. תיכף נדבר עליהן.

  1. רודפת אחרי השלמות. אחד ההישגים הגדולים של מהנדסי מאזדה הוא במושבים החדשים של השלוש. להלן אמת המידה החדשה במכוניות נוסעים. כדי לאפשר לנהג לשבת זקוף ובנוח, החלק העליון של הכיסא עליו מונח עמוד השדרה, תוכנן בצורת S כך שגם גב המושב וגם הבסיס של הכיסא נושאים את משקל הגוף. נהג שנוח לו נהנה הרבה יותר מעומק הצליל והצבע העשיר של המוזיקה הבוקעת ממערכת השמע שתוכננה ע”י ענקית הסאונד BOSE. וזה אפשרי רק עם האקוסטיקה העילית של מאזדה 3 החדשה. יותר נוחה, יותר שקטה ועם סאונד של הביוקר. וכשהאמביאנס בקבינה שמח, אתה שמח.
  2. הכי יפה אצלך בחניה. כשהמגפה תיגמר ובשיחת הסלון מישהו ישאל – זה יהיה הקיו שלך לומר שהמאזדה 3 החדשה שלך עוצבה בראש אחר. כבר לא רפליקה בממדים שונים של דגמים אחרים אלא כל דגם בעל זהות משלו. כך למשל ההצ’בק נשענת על קונספט vision coupe – שהיא פורצת את גבולות הסטייל של משפחתית למשהו הרבה יותר נשגב. דרמטית וספורטיבית, עם פנסי LED, גריל רשת מודגש, חישוקי סגסוגת גדולים וגווני צבע שאין לאף אחד אחד. הסדאן? אה…היא נראית אחרת. שומרת על השפה המותגית החדשה אבל עם נגיעות שמבהירות כי הידור וסטייל הם במרכז. מאזדה 3 בשלל טעמים. עכשיו זו לא חוכמה לבלוט בכביש, אבל גם כשהכבישים ייפקקו מחדש, וזה יקרה, האמינו לנו, זה יקרה – אי אפשר לפספס את האצ’בק והסדאן החדשות של השלוש. הן פשוט הכי יפות בכביש (אם מוציאים מהשוואה דגמי מאזדה אחרים).

  1. עפה לרמות חדשות של איכות. כשאתם מגיעים היום לקנות מאזדה אתם מקבלים G7. זה הדור החדש של מאזדה שמביא איכויות, דיוק, הקפדה על פרטים והידוק שאין, אין ואין לאף אחת בקבוצת הרכב הזו. מהאצ’בק הסקסית, דרך הסדאן המהודרת וממשיך גם עם CX-30 רכב הפנאי המהפכני – מאזדה לא מוותרת על דיוק בביצועים, דיוק בביצוע וחווית איכות בשבילכם.
  2. פחות זה יותר. אנחנו לא שחצנים – יותר בכיוון של ריאליסטים, ואנו בטוחים שיש ל-3 את תא הנוסעים האיכותי בקבוצה. חווית נסיעה מורכבת מדברים רבים, אבל החשוב שבהם הוא תא הנהג וסביבת הנוסעים, שם אתם יושבים. איכות החומרים היא ברמה שמוצאים רק במותגי הפרימיום, וזה מדגיש את הקונספט המינימליסטי והשפה העיצובית הייחודית של מאזדה שפוגשת אתכם בתוך הרכב. הכל מאוזן, משרה רוגע ומשדר איכות. תגעו במשטחים – הם יהיו רכים. תלחצו על הבקרים – תבינו מיד. תעבירו אצבע בין חיבורים – הם יהיו הדוקים ומוצקים. גם מסך המולטימדיה חדש וגדל ל 8.8 אינץ’ עם ממשק מקורי בעברית ותמיכת Apple CarPlay המחליפה כפתורים מיותרים בקבינה ועוזרת לשמור על ניקיון וויזואלי, שקט אקוסטי וסביבה היפר מודרנית ונקייה. בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.
  3. רמ”ד בטיחות. בואו נדבר בראשי תיבות. כי במאזדה 3 החדשה יש מהן המון. מבלי להעיק נתרכז בחשובות:
    SCBD + SBS = בלימת חירום אוטונומית שמזהה הולכי רגל בעיר ומחוצה לה, תעמוד על הברקס עד למהירויות של 160 קמ”ש, לא שאנחנו חלילה מעודדים להגיע לכאלה. LKA = שמירת נתיב אקטיבית עם תיקון של ההגה,
    BSM = ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור. חוצמזה יש גם בקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את מהירות הנסיעה לקצב התנועה שסביב. 7 כריות אוויר ו-5 כוכבי בטיחות NCAP עם ציון של 98%. הגבוה ביותר למשפחתית מקבוצתה. הולכים על בטוח. רצינו לסיים כאן בדאחקה, אבל בטיחות זה לא צחוק. זה מציל חיים.
  4. אפקט נקודת המגוז. הנה מילה חדשה שלא הכרנו “מגוז” (נקודת ההעלמות). ואנו לומדים את זה ילדים כי מאזדה הקפידה על תכנון סימטרי של המכונית ועל אפקט נקודת המגוז. זה מאפשר מיקוד ברור בנהיגה וחיבור טבעי בין הנהג למכונית, דבר היוצר “שקט ויזואלי” וצמצום של הסחות דעת. תצוגה עילית מקרינה מידע חיוני לעיני הנהג וממשק Apple CarPlay מבטיח שכל המיקוד יהיה בנהיגה. חישבו על מאזדה 3 כסוג של ריטלין.

  1. סיבובים זה כיף. ברור שנהגנו עליה. ועוד באחד הכבישים המפותלים במדינה, זה שמוביל לבית אורן. קודם כל, בכניסה לכביש הראש כאב, אולי מהצרות של היומיום. בסוף הכביש הקצר הזה, חלף כאב הראש ופינה את מקומו לחיוך כמעט בלי נשלט, ורגליים מעט רועדות מהתרגשות. המאזדה 3 היא המשפחתית המהנה לנהיגה בישראל. זה מגיע מהראש היפני, זה ששם את הנהג במרכז. במסורת היפנית קוראים לזה Jinba-Ittai והיא קשורה לחיבור ולתחושת האחדות בין סוס ורוכבו, שמאזדה אימצה כקו מנחה לתכנון רכבי המותג. סיפרנו לכם על הפילוסופיה הזאת, ועוד נספר לכם המון עליה. למה? כי אנחנו אוהבים עקרונות יפניים. הם נשמעים אקזוטיים, עמוקים, חכמים. כמו מי שנוהג במכוניות שלנו.
  1. כמה חזק, ככה חסכוני. מאזדה 3 החדשה משווקת בישראל עם מנוע סקייאקטיב G בנפח 2.0 ליטר המפיק 165 כ”ס (מהירות) ומומנט של 21.7 קג”מ (כוח). המנוע הזה, בשילוב תיבת ההילוכים “סקייאקטיב דרייב” עם 6 הילוכים, מעניקים ל-3 דחף משכנע וביצועים שריריים. רגע, רגע – המנוע הזה לא רק דוחף, אלא גם חוסך. בזכות הטכנולוגיה הזאת, הייחודית בעולם הרכב, ה-3 היא אחת המשפחתיות החסכוניות בישראל בהשוואה למתחרות שמצוידות במנועי 1.6 ליטר, או אפילו מנועי טורבו קטנים. אמרו לכם שצריך לבחור בין חיסכון בדלק לבין ביצועים? הא! אולי במשפחתיות האחרות. לא במאזדה 3 החדשה.
  2. חושבת אחרת. פעם סבתא שלי אמרה לי “תקנה איזה אוטו שתרצה העיקר שיהיה יפני”. אז אחרי שגמרתי את כל הברוקולי מהצלחת הבנתי שהיא צודקת. כי אין על האיכויות של מאזדה שמגיעה מיפן. הסתכלו על המרווחים המינימאליים בין הדלת לכנף, על תא הנהג וסביבת הנוסעים שעפה ליגות מעל כולן ועל הדינמיות שאין לאף משפחתית אחרת בקבוצה. וזה למה? כי מאזדה 3 החדשה עלתה לקבוצת הפרימיום – עם הידוק ודיוק שיש במוצר איכות יפני. תשאלו את האטורי האנזו (היפני שעשה את החרב בסרט קיל ביל)

 

 

 

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים