מאזדה בצבע

26 ועדיין סופר

שמעו סיפור על חולה מאזדה, שהפך את התחביב למגה-תחביב, ופתח מיני מוזיאון משלו. באוסטרליה. מי בא לראות?

עולם שלם מפריד בין הישראלים לבין האוסטרלים – הם מחפשים את החיים הטובים, ואנחנו עובדים כמו משוגעים; הם רגועים, ואנחנו באטרף; הם חולים על בירה, ואנחנו מפנטזים על רישיון לקנאביס רפואי. מה שכן, שנינו חולים על מאזדה. הנה, בתוך מחסן אנונימי בבריזבן, אוסטרליה, יש אוסף פרטי, מהמרתקים בעולם.

דני אירווין, הבעלים של האוסף הזה, חולה על מאזדה. ביום שדני עבר את מבחן הנהיגה שלו, ב-1991, הוא קנה את המאזדה הראשונה שלו – מונטרוז 626, אל תטעו, היא עדיין נוסעת. לא רק נוסעת, אלא שבשלב מסוים דני ביצע בה השתלת לב, והחליף המנוע שלה במנוע רוטורי (המנוע שמזוהה עם החדשנות הטכנולוגית של מאזדה, שבו מסתובב רוטור, עם מעט מאוד חלקים נעים בהשוואה למנועים המוכרים שלנו, פחות משקל, ויותר כוח).

“דוד שלי הוא האשם העיקרי באהבה שלי לרכבי מאזדה”, אומר דני אירווין ממושב הנהג של דגם הקוסמו S110 הקלאסית. הוא יוצא ממנה וקופץ לפוליש לדגם ה- 7-RX משנות השבעים. ממנה הוא מדלק למיאטה שלו. בשביל כל שכיות החמדה האלה, לא מספיק מוסך, צריך האנגר, ובו  יש דגמי R360 נדירים, תלת גלגליים מימייה הראשונים של מאזדה ו-וואנים. יותר מ-50 שנות היסטוריה מוטורית של מאזדה יש בהאנגר הזה, שיש מוזיאונים מוטוריים קטנים ממנו.

עורך המדור עוד זוכר איך התפתה לרכוש מיני מיינור עתיקה ודוקאטי דארמה משנות השבעים, והעביר את כל חסכונותיו הצנועים לידי המוסכניקים שטיפלו בהם.

אירווין לקח את זה טיפה רחוק יותר. “דודי קנה בשנות ה-70 המאוחרות את אחד מדגמי ה-7-RX הראשונים שיצאו”, הוא מספר, “וכילד אני זוכר איך צפיתי במחוג סיבובי המנוע קופץ תוך רגע ל-8,000 סיבובים בדקה. הזיכרון נשאר איתי וכיום יש לי 26 רכבי מאזדה”. האוסף המרהיב של דני כולל דגמים, יקרי ערך, כמו ה-Cosmo L10A היחיד באוסטרליה, ושני דגמי ש. את התחביב הוא הפך לעיסוק, וב-2005 הוא פתח מוסך מתקדם של מאזדה, אלא מה – עם דגש על מכוניות הספורט של החברה.

מה הקטע? פשוט. ככה הוא יכול לייבא חלקים מיפן.

השמועה על המיני-מוזיאון של דני עשתה לה כנפיים, והוא מקבל לטיפול חולים כמוהו שמגיעים מכל העולם. מחולה לחולה, הוא התקדם והקים עכשיו יום פתוח בעולם, כמו הימים הפתוחים בבסיסי חיל האוויר ביום העצמאות. בשנה שעברה כבר הגיעו 400 איש. וזו אוסטרליה, אנחנו מזכירים, לא ראשון.

נו, חולי מאזדה? מי מרים את הכפפה?

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים