מאזדה בצבע

מביאים את יפן לגרמניה

אחרי שרכשו יותר מ-120 מכוניות, החליטה משפחה גרמנית לפתוח מוזיאון לרכב האהוב עליהם

ברוכים הבאים למוזיאון מאזדה שבאוגסבורג, גרמניה. נכון, גם אנחנו התפלאנו שהמוזיאון לא ממוקם ביפן, מולדת המאזדה והמדינה שהיא חלק בלתי נפרד מהמותג. אלא שאת המוזיאון הזה לא פתחה החברה, אלא משפחה גרמנית אחת עם תשוקה חסרת גבולות לרכב האהוב עליהם.

וולטר פריי בן ה-70, יחד עם בניו מרקוס ויואכים, צברו לאורך השנים אוסף של למעלה מ-120 רכבים שונים של מאזדה. את האוסף הזה הם החליטו לא לשמור רק לעצמם ולחלוק אותו עם הציבור במוזיאון גדול (500 מ”ר) שהקימו, ובו תצוגה מדהימה ואיכותית הפתוחה לכולם.

וולטר פריי

במקום תוכלו למצוא כמעט כל דגם אפשרי של מאזדה שנוצר לאחר מלחמת העולם השנייה – החל באופנועים המשודרגים בעלי שלושת הגלגלים ששימשו כמשאיות מזדמנות, דרך המכוניות הראשונות של שנות ה-50 וה-60, השתדרגות של המנוע לאורך השנים והדגמים שהפכו את מאזדה להצלחה עולמית בשנות ה-60 וה-70. באגף אחר במוזיאון תוכלו לעקוב אחרי החידושים הטכניים הרבים של שנות ה-80 וה-90 ולהתרשם ממכוניות אספנות כמוהן לא תמצאו כמעט בשום מקום אחר בעולם.

תוכלו למצוא שם מכוניות ספורט עוצרות נשימה, אוטובוס של 26 מושבים, מכונית מסדרה מיוחדת ממנה יוצרו רק 800 חתיכות ואפילו דגם רכב ייחודי שמאזדה העניקה למשפחה במתנה. לצד הרכבים תוכלו למצוא גם שפע של מזכרות – כרזות, פרסות ושרטוטים בצבעי מים של המעצב המקורי של מאזדה, תרשימים שונים של רכבים בשלבי תכנון מוקדמים ועוד.

את האהבה שלו לרכב התחיל וולטר לפני עשורים רבים ונכון להיום יש לו למעלה מ-200 מכוניות שונות, עשרות אופנועים ואפילו מטוס אחד. במהלך איסוף המכוניות שלו הוא גילה את “המותג היפני המשונה, אך המהמם, מאזדה”, כדבריו, ומאז לעולם לא הביט אחורה.

ולמה לפתוח מוזיאון? “האמת היא שרציתי לשים את האוסף שלי במקום אחד, כדי שאוכל להסתכל עליו בעצמי מדי פעם”, הוא אומר. “אבל אז הבנתי שאני יכול לגרום להנאה לאנשים נוספים, ואין סיבה שלא אעשה את זה. אני שמח שהרבה אנשים מגיעים ומתרשמים מהמכוניות, אבל שאף אחד לא ישכח שזה הבייבי שלי!”.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים