מאזדה בצבע

הסיפור שמאחורי השם

למה נבחר דווקא השם מאזדה? ומה מסמלות הכנפיים בלוגו של החברה

תהיתם פעם איך נבחר דווקא השם מאזדה למותג הרכב המוביל? הנה סיפור קצר. השם מאזדה הוצג לראשונה ביפן בשנת 1931 אחרי ששונה מ- Toyo Kogyo שהיה שמה הראשונה של החברה. אז הושק גם הדגם הראשון שלה – משאית בשם “מאזדה גו”, ששמה ניתן לה על ידי ג’וג’ירה מאטסודה שהיה נשיא החברה. וכשלנשיא החברה קוראים מאטסודה, השם מאזדה נשמע הגיוני לחבר המנהלים שאישר את המהלך. אלא שנשאלת השאלה – למה אייתו את שם הרכב מאזדה ולא מאטסודה?

Toyo Kork Kogyo 1921, הירושימה

השם מאזדה מגיע מאהורה מאזדה – אל ההרמוניה, האינטליגנציה והחוכמה מהציוויליזציה המוקדמת במערב אסיה. הרעיון שמאחורי השם היה לסמל את תחילת הציוויליזציה של המזרח והמערב  וגם את הציוויליזציה של כלי הרכב. וזו גם הייתה דרך לא רעה לחלוק כבוד למייסד החברה, ששם משפחתו היה דומה.

מאז נותר השם – אבל הלוגו של החברה התחלף מספר פעמים. נדלג לסוף המאה ה-20, אז אימץ המותג את הסמל הנוכחי שמלווה אותו עד היום. הסמל, שהושק בשנת 1997, מייצג את הנחישות של מאזדה להמשיך את השיפורים המתמשכים ואת הצמיחה ובא לידי ביטוי בצורת זוג כנפיים. הסמל הזה גם נועד להדגיש את ערכי מאזדה – מחשבה גמישה, יצירתיות, חיוניות, חוסן ונועזות לעמוד בפני אתגרים שהם לכאורה בלתי אפשריים. לעשות את הכול, כנגד כל הסיכויים, כדי להגשים את החלום.

Jujiro Matsuda נשיא שני ומייסד Toyo Kogyo

לכל לוגו ושם יש סיפור שעומד מאחוריו. במאזדה מדובר בסיפור על ההיסטוריה הארוכה שלה, על השאיפה למצוינות והדרך הארוכה שהיא עשתה, ועוד תעשה, כדי לייצר את הרכב הטוב ביותר.

 

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים