מאזדה בצבע

הכינו מאזדתכם לחורף

סופסוף הגשם שב ולשטוף את הרחובות שלנו. מה אתם צריכים לעשות כדי להימנע מהפתעות לא נעימות

ישראל אינה רגילה לחורף. יותר מזה היא לא רגילה לגשם. כל שנה אנחנו מופתעים מהנס הזה שבו השמים פותחים את השיבר ומשפריצים עלינו מים. לכן, כל שנה מעט מים עושים לא מעט בלגן. המכוניות שלנו, שרגילות לעבוד קשה בחום ובלחות, צריכות להסתגל למצב הלא נורמלי הזה, וגם אנחנו. בבלוג הבא נספר לכם איך נוהגים בחורף, בינתיים שווה שנשקיע כמה מלים באיך תכינו את המאזדה שלכם לחורף.

צמיגים

השקעתם ובחרתם בחכמה לרכוש מאזדה. עתה לקראת הגשמים לא תפנקו את המאזדה שלכם עם צמיגים חדשים ואיכותיים? ואנחנו לא מדברים על צמיגים ממדפי המבצעים. אפילו שהמחיר זול. למאזדה שלכם מגיע צמיג איכותי מיצרן מוכר שיפרגן לאיכויות של הרכב. וזה מתבטא לא רק באחיזה בכביש אלא גם בנוחות הנסיעה, רמת הרעש ברכב ובחוויית הדרך הכללית. הצמיג זה לא המקום לחסוך כמה שקלים. רגע, לא הדגשנו את הנקודה הזאת מספיק – הצמיג זה לא רק רכיב חשוב ברכב בכל הקשור לבטיחותכם, הוא הכי חשוב ברכב. מכוניות אוהבות צמיגים טריים ואיכותיים. ולא כאלה שסחבו 60 או 70 אלף קמ. ולא כאלה מתוצרת יצרן עלום במדינה שהמותג הכי ידוע שלה הוא עלי-באבא.

למה חשובים צמיגים חדשים? בגלל הגומי והחריצים. תפקיד החריצים הוא לפנות את המים שלפני הצמיג. אם הם קטנים מדי והמים לא מוזזים הצידה עלול להיווצר מצב מסוכן של התרוממות הרכב מעל לשכבת המים, aquaplaning, ואז אין לכם היגוי או בלמים, והדרך לאסון מתקצרת.

אז רגע לפני שהכבישים נרטבים זה יהיה תזמון מופלא לאמץ את גישת בית שמאי, ולא להיכנס לחורף עם הצמיגים המעט שחוקים וסדוקים מהקיץ. שווה גם לבדוק מה שלום הספייר (אם קיים) ששוכב לו שם בחושך של תא המטען כמה זמן רב. הירידה בטמפ’ בין הקיץ לחורף גורמת גם לירידה בלחץ האוויר של הצמיגים (1 PSI ירד עם כל צניחה של 3 מעלות). אז ודאו כי הצמיגים מנופחים על פי טבלת לחצי האוויר שנמצאת על קורת הדלת שבצד הנהג.

מגבים

כולם יודעים שכשיורד גשם צריכים מגבים. גם שיש סתם המון לחות ורוצים לנגב את השמשה מההתעבות או לנקות את החלון מנחיל חרקים שביצע התאבדות המונית.

כי בחורף, כשגשם יורד, ומכוניות מתיזות מים משלוליות ואולי יש גם ערפל אם התמזל מזלכם לחיות באזורים גבוהים, הדבר החשוב ביותר הוא הראות החוצה מהשמשות.

יש סוגים רבים של מגבים. הטובים שבהם סיליקונים רכים (כבר כמעט ולא משתמשים באלה עם קשתות המתכת הקטנות). מבט מקרוב יגלה שיש להם פרופיל אווירודינמי כזה הנועד להצמיד אותם לשמשה ולהדק את הניגוב כשנוהגים בכביש בינעירוני.

לחלופין אם המגבים שיש לכם עדיין טריים ולא התייבשו והפכו לנוקשים, אפשר לנקות אותם בזהירות (לא עם אלכוהול או דטרגנט חזק) ולהמשיך ליהנות מניגוב יסודי של השמשה.

אין מגבים ללא מים בשפריצרים של המגבים. מים רגילים לא יעשו הרבה. מים עם מעט סבון כלים ינקו טוב יותר אבל יכולים להשאיר משקעים או לצרוב חלקי פלסטיק ענוגים. מים ייעודיים למגבים יעשו את העבודה הכי טוב, ישמרו שלא תיווצר קורוזיה ויהיה לכם באף ריח מעולה של רכב חדש בכל התזה.

המפשירים

שני סוגי מפשירים: אלה למראות הצד ולחלון האחורי וזה לשמשה הקדמית. המפשירים של המראות וזה שמאחור הם לא יותר מאשר גופי חימום קטנים המחממים את מה שצמוד אליהם. גופי החימום האלה מושכים די הרבה זרם ממערכת החשמל ומדי פעם גם נוטים לטגן את הנתיכים שלהם. עשו בדיקה קצרה לוודא שהם עובדים כצפוי וכי הם כבים מעצמם, בדיוק כמו שהתכוון המשורר.

המפשיר החשוב ביותר ברכב הוא המזגן. בדיוק כך. גם בשיא החורף. הדליקו מזגן + חימום בכל הכוח כדי לקבל הפשרה במקסימום. זה שהמזגן עובד אתם כבר יודעים מהקיץ אבל מה לגבי מסנן האוויר שלו? הוא נסתם, מגביל את ספיקת האוויר ומעיק על המפוח, וגם מכניס זיהום מבחוץ. אם יש במאזדה שלכם מזגן עם מסנן פנימי בתא הנוסעים – יש מצב שכדאי שיוחלף ויפה שעה אחת קודם.

ובכלל, עשו לעצמכם טובה, והכניסו את המאזדה שלכם לבדיקת חורף. אנחנו היינו מפנקים את האוטו באיזו החלפת שמן נוספת, לאחר הקיץ שעבר עליו. גם אם זה לא כתוב בספר הטיפולים, כי מנועים אוהבים שמן טרי. צריך גם לזכור, שהחלפת שמן היא תלוית קילומטראז, או זמן (כל 12 חודש), ואם נהגתם פחות בזמן הקורונה, אז ייתכן שהמועד פג. ובכלל, טפחו את המאזדה שלכם, היא כל-כך יפה ומהנה לנהיגה, השקיעו בה טיפ-טיפה ותהנו ממנה כאילו היא חדשה.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים