חדשות מאזדה

ווינריות זה בנשמה

ה-CX5 וה-MX5 נבחרו למקומות הראשונים בקבוצה שלהם על ידי צוות מומחים שבדק לעומק את הגנטיקה שלהן.

רכב הפנאי של מאזדה ומכונית הספורט של המותג גרפו בתארים מכובדים בקבוצות שלהם במסגרת ה-DNA AWARDS, דירוג הרכב השנתי שעורך מדור הרכב של הדיילי ניוז, אחד מהעיתונים היומיים הוותיקים, הנפוצים והחשובים בארצות הברית.

עורכי מדור הרכב של העיתון וכתביו בחרו ב-16 היבטים שונים את הדגמים שלדעתם מבטאים בצורה המדויקת והראויה ביותר את ה-“DNA” המתבקש ואת ערכי הליבה של הקטגוריה אליה הם משתייכים ובה בעת מציגים גם ערך מוסף שגרם להם להתבלט אל מול המתחרים.

Mazda CX-5

ה-CX5, שנבחר בקטגוריית הקרוסאובר הקומפקטי, הוא הרכב הנמכר ביותר של מאזדה בארצות הברית. לדעת אנשי הדיילי ניוז רכב הפנאי של מאזדה מציג שילוב מנצח בין שלדה מצוינת, תא נוסעים בניחוח פרמיום, עיצוב חד ויכולות ניהוג מעולות. היינו יכולים לומר את זה בעצמנו, אבל נחמד לשמוע שגם אחרים חושבים כך.

בנימוקי הבחירה אנשי העיתון מציינים כי הדור השני של ה-CX-5 מציג שדרוג בכמעט כל היבט. וזה, למרות הרף הגבוה שהציג הדור הראשון. הם מדגישים בעיקר שיפורים בתחומים כמו נוחות הנסיעה והיכולות הדינמיות לצד בידוד רעשים טוב יותר בקבינה ודירוג בטיחות מושלם “Top Safety Pick” במבחני הריסוק המחמירים של איגוד חברות הביטוח האמריקאיות IIHS , לצד מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט.

Mazda CX-5 פנים המכונית

העורכים מציינים שהם בחרו ב-CX-5 על אף שלא מדובר ברכב הפנאי עם המנוע הכי עוצמתי, האבזור הכי נדיב או הממדים הכי מגודלים בסגמנט. ובכל זאת, לדעתם הוא כולל נתונים טובים בכל אחד מהמשתנים האלה, ומעל לכל הוא מציג חבילה שלמה, משכנעת ומאוזנת של רכב פנאי כיפי לנהיגה ושימושי במחיר הגיוני.

על אף שעברו כבר כמה שנים מאז הצגתו של הדור הרביעי והנוכחי של ה-MX5 מיאטה, ולמרות שבשוק האמריקאי יש היצע נרחב מאוד של מכוניות ספורט חזקות וביצועיסטיות יותר, מומחי הרכב של הדיילי ניוז בחרו דווקא במיאטה כמכונית הספורט והביצועים של השנה.

Mazda MX-5

“בעולם בו טבלאות הנתונים והספקי המנוע הפכו לחזות הכול”, מנמקים העורכים את בחירתם, “כיף לפגוש מכונית שהמתכננים שלה התמקדו  ב’איך’ ולא ב’כמה מהר’ והמיאטה היא אחת המכוניות המהנות לנהיגה שניתן לשים עליהן את היד במחיר שפוי”.

על פי אנשי הדיילי ניוז הגדולה של המיאטה קשורה לשני מרכיבים מרכזיים – משקל קל ואיזון המעניקים למכונית, בעזרת שלדה מעולה ומערך מתלים מכויל היטב, חיבור נפלא בין האוחז בהגה לכביש ומאפשרים לו להרגיש את הרכב בכל רגע נתון בצורה יוצאת דופן.

העורכים מציינים לטובה גם את המנוע של המיאטה, שלמרות הספק לא גבוה מתגלה בתנאי אמת כמלא חיים עם כוח זמין כל הדרך עד לקו האדום. יותר מלא מעט מנועים חזקים בהרבה על הנייר. אנחנו מסמיקים.

Mazda MX-5 פנים המכונית

כמו כן מציינים בעיתון את הצטרפותה של גרסת ה-RF המציעה, לראשונה בייצור סדרתי בארבעת הדורות של הרודסטר הנמכרת בעולם, גם גרסת קופה בתצורת פאסטבק-טרגה עם גג קשיח מתקפל חלקית.

תארים אלה, אותם גרפו רכבי מאזדה בדירוג הדיילי ניוז, מצטרפים לרשימה הולכת ומתארכת של ציונים לשבח ותארים בהם זכו בשנים האחרונות רכבי המותג בהם תואר “מכונית השנה העולמית” שניתן ל-MX5 על ידי חבר שופטים המורכב מ-48 עיתונאי רכב מ-22 מדינות ברחבי העולם ב-2016 ודירוג גבוה של ה-CX5 ברשימת עשרת רכבי בפנאי הטובים בארצות הברית על פי מגזין Car and Driver.

המסקנה: תמיד טוב לבדוק את התחרות, ותמיד טוב לדעת, שעם כל הכבוד, ויש כבוד, יש מי שנמצא מעל התחרות.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים