תרבות יפן

ספינת הדגל

יוקרתית יותר, מרווחת יותר, עוצמתית יותר, חדשנית יותר: מאזדה חושפת את ה- CX-90 וקצרה היריעה מלהכיל את כלל החידושים שהיא מביאה איתה. הנה עשרה דברים שאתם חייבים לדעת על אחד מרכבי ה-SUV הגדולים ביותר שיש היום בשוק, שמציב רף גבוה ואיכותי בכל תחום אפשרי. בקרוב (מאוד) אצלנו

דו פרצופי

ל-90 CX שני פנים. מצד אחד, זהו פרמיום SUV יוקרתי, המושך מבטים מכל מי שחולף אל מולו – רכב עם הופעה מרשימה ועוצמתית שלא שוכחים, ויכולות דינאמיות גבוהות במיוחד לנהיגה בכל תוואי שטח
מהצד השני ה-90 CX הוא הרכב המשפחתי האולטימטיבי, מרווח ומתאים לעד שמונה נוסעים, עם רשימת מערכות בטיחות ונוחות בלתי נגמרת, ותנוחת ישיבת גבוהה ושולטת.
ה-90 CX נותן לכם את חווית הנהיגה המושלמת – מיוקרתיות ועד נוחות, ללא פשרות.

שלוש שורות ושני קברניטים

ה-CX-90 הוא SUV בעל שלוש שורות מושבים, ועבורנו בישראל, זהו קאמבק של מאזדה לתצורה שלא ראינו פה מאז דגמי העבר הפופולריים,MPV  והמאזדה 5. ה-CX-90 תגיע לישראל בשלוש תצורות, כולם ברמת “מחלקה ראשונה”., התצורה הראשונה – שמונה מושבים: שניים בשורה הראשונה, ושלושה מושבים בשורות השנייה והשלישית. לקוחות יוכלו לרכוש את ה-CX-90 גם עם שבעה מושבים מפנקים, שניים בשורה הראשונה, שני “מושבי קפטן” מפנקים לא פחות בשורה השניה, המאפשרים כניסה נוחה וזקופה יותר למקום הישיבה מאחור ומושב שלישייה בשורה השלישית. ומה לגבי תצורת ששת המושבים אתם שואלים? , גרסת הקצה תכלול 2 מושבים בכל שורה, אשר אילו שבשורה השנייה יכללו גם אפשרויות של קירור וחימום המושבים וקונסולה ייחודית ביניהם..

חומרים ביד היוצר

עץ מייפל, מתכת בגימור מוברש, בדים מסורתיים, עור נאפה, משטחי זכוכית בגג הפנורמי. ה-CX-90 ממזגת באופן מושלם טכנולוגיה מתקדמת במערכות הרבות שנמצאות בה – לצד גימור יוקרתי ומוקפד שעושה שימוש בשילוב של חומרים טבעיים שונים, שמעובדים ביד אמן. למרות שמדובר ב-SUV מהגדולים בשוק –מעל 5 מטרים, בסיס הגלגלים מעל 3 מטרים – ה-90CX הוא רכב חינני, המעוצב באופן אלגנטי וחד ביותר.

מאזדה תציג רמות גימור שונות התפורות למידותיו ולטעמו של כל לקוח. ההשקה של הCX-90 בעולם, וגם בישראל, תהיה השקה מתגלגלת – בכל כמה חודשים ייחשפו ויתווספו להיצע גרסאות נוספות.

תפורה למידותייך

למאזדה יש מסורת ארוכת שנים של שילוב טכניקות ותפיסות עיצוב עתיקות יומין שנלקחו מהתרבות העשירה של יפן, וכך עשתה גם הפעם. תכירו: Kakenui. במה מדובר? זוהי טכניקת תפירה מסורתית, שבה החיבור בין משטחים שונים של בד יוצר מראה כאילו משטחים אלה מרחפים ותלויים באוויר, זה ביחס לזה. את ה-Kakenui נפגוש בעיקר בדשבורד בעל המראה יוצא הדופן, העטוף בבד איכותי.

אדום עמוק ומרגש

למרות החידושים הטכנולוגיים, בסוף, צבע הרכב הוא הדובדבן שבקצפת, ההופך את כל חווית הנהיגה למיוחדת ואישית כל כך. מהנדסי ומעצבי מאזדה חיפשו גוון חדש, שיהלום את הדגם וידגיש את העיצוב היוקרתי והאלגנטי שלו. וכך נולד הגוון Artisan Red Premium. זהו גוון עמוק וכהה של אדום, שתוכנן כך שידגיש את הקווים והצורות של ה-CX-90. מאזדה השתמשה בטכנולוגיית ריסוס הצבע הייחודית שלה, טאקומינורי, על מנת להשיג אפקט של גוונים, צבעים וצלליות, הנראים כאילו הם משתנים כאשר הCX-90 בתנועה.


אתם זכורים לי

האפשרות לשמור בזיכרון המכונית את הדרך שבה כיוונו את המושב או את המראות היא, כמובן, לא דבר חדש בכלי רכב מאובזרים היטב. אבל ב-90 ,CX-מאזדה הלכה רחוק יותר: המכונית תציג מערכת שמזהה את פניו של הנהג ותעבור אוטומטית לבחירות האישיות שלו.שש בטור

לא רק דגם חדש ומרגש של מכונית מושק, אלא גם מנוע חדש, חם מהתנור. מנוע בעל שש בוכנות בטור, בנפח של 3.3 ליטרים מוגדש טורבו. זו תצורת מנוע השמורה לחבורה המצומצמת של מי שמסוגל לתכנן ולייצר דגמי יוקרה חזקים. היא מעניקה תחושה חלקה, מעודנת ונטולת מאמץ כשאנו לוחצים על הדוושה ודורשים מהמנוע עוד כוח ועוד ביצועים – וביצועים לא יחסרו פה. 345 כ”ס, זה הנתון וזהו המנוע העוצמתי ביותר שייצרה מאזדה אי פעם במכונית סדרתית. (אם אנחנו מדברים על מכוניות מסלול, בהיסטוריה עטורת הפרסים של מאזדה כבר תמצאו נתונים של 900 כ”ס וצפונה).

פתחו את מכסה תא המנוע של המכונית המשפחתית הנוכחית שלכם. ודאי תמצאו שהמנוע שלה מותקן לרוחב התא, כפי שמקובל כמעט בכל דגמי המכוניות המשפחתיות כיום. ב-CX-90 המנוע מותקן לאורכה של המכונית. תצורה זו משפרת את חלוקת המשקל, ומכאן שהיא גם משפרת את התנהגות הרכב על הכביש. יש לכך עוד אפקט: המנוע האורכי הוא זה שאחראי לכך של-CX-90 יש מכסה מנוע ארוך ודרמטי, המקנה לה מראה מזנק ומרשים. יחידת ההנעה כוללת גם מערך היבירידי מתון
(Mild Hybrid) אשר אחראי על תוספת קבועה של כוח ממנוע חשמלי הנמצא בין מנוע הבנזין לתיבת ההילוכים. המערך תורם גם לתחושת כוחנית יותר בלחיצה על הדוושה וגם להפחתה של צריכת הדלק ופליטת המזהמים של הרכב.4

 מעלים הילוך

דיברנו על מנוע הטורבו בנזין; דיברנו על התוספת החשמלית; דיברנו על שילובם היעיל. כעת נדבר על החלק שידאג להמיר את העוצמה הזו אל הגלגלים. ב-CX-90, מאזדה מציגה תיבת הילוכים אוטומטית חדשה לחלוטין בת שמונה יחסי העברה, להאצה חלקה ונטולת “קפיצות”, אשר גם היא משפיעה לטובה על החיסכון בדלק. הסוד הטכנולוגי מסתתר עמוק בתוך התיבה: מאזדה כבר חשפה כי לתיבה החדשה אין ממיר מומנט, בניגוד לרוב תיבות ההילוכים האוטומטיות כיום (זהו החלק שבתיבה אוטומטית עושה את העבודה שהקלאץ’ עושה ברכב ידני וזה שגורם לבזבוז אנרגיה משמעותי ומכאן לצריכת דלק גבוהה). במקומו, בתיבה החדשה, יש רכיב מטכנולוגיה אחרת אשר תפקידו לחסוך באתה אנרגיה

הנעה כפולה וקבועה

ה-CX-90 תגיע עם מערכת הנעה לכל ארבעת הגלגלים (AWD), הנקראת I-ACTIV. למה הכוונה? בנהיגה רגילה, המערכת “מעדיפה” להעביר את רוב הכוח לגלגלים האחוריים, וחלק קטן יותר לגלגלים הקדמיים. אבל באמצעות שורה של חיישנים שונים, המערכת מנטרת כל העת אובדן אחיזה או אובדן יציבות ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך – גם אם הנהג כלל לא הרגיש במשהו יוצא דופן. המערכת יודעת לשנות אוטומטית את העברת הכוח בין הגלגלים, בהתאם לנדרש.

פה המותג מדבר

יצרנים שונים בוחרים לעשות הפרדה בין מותגי הרכבים, כדי לומר ללקוחות שישנם הבדלים בין דגמי היוקרה למכוניות הרגילות. מאזדה אינה נוהגת כך, וזו הצהרה שיש לה משמעות רבה מבחינת החברה – מהמהנדסים והמעצבים ועד לאחרון העובדים בפס הייצור. גם כאשר היא משיקה את ספינת הדגל שלה, היא עושה זאת בגאווה תחת השם “מאזדה”. המותג עצמו הוא זה שמבטא טכנולוגיה, יוקרה בלתי מתפשרת והקפדה דקדקנית על איכות הייצור והגימור.

תגובה בפייסבוק

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים