חדשות מאזדה

ניצחון

ה- Vision Coupe המרהיבה, נבחרה ל”מכונית התצוגה של השנה” מטעם 18 ממעצבי הרכב הבולטים בתעשייה

ה- Vision Coupe המרהיבה של מאזדה זכתה בתואר “מכונית התצוגה של השנה”. רכב הקונספט שנחשף לראשונה בתערוכת טוקיו ב-2017 נבחר למקום הראשון בתחרות Car Design Night שנערכה זו הפעם ה-11, במקביל לתערוכת הרכב החשובה של ז’נבה, על-ידי חבר שופטים המונה 18 מעצבי רכב מובילים הפעילים בתעשייה כשאחריה בדירוג התמקמו קונספטים מבית הונדה וקיה.

ה-Vision Coupe היא קונספט למכונית סדאן-קופה 4 דלתות המרמזת על האבולוציה של שפת העיצוב “קודו” של מאזדה לקראת השנים הבאות.

עיצובה שואב השראה מדגם הקונספט המרהיב RX-Vision אשר נחשף ב-2015 ועורר תקוות בקרב מעריצי המותג באשר לדור המשך לשושלת המפוארת של רכבי ה-RX הספורטיביים, בשילוב מאפיינים של עיצוב ואסתטיקה יפנית, אלמנטים המלווים את שפת העיצוב קודו שמשמעותה “נשמה שבתנועה” ובמעטפת קרובה יותר למראה של דגמים בייצור סדרתי.

אצל מרבית יצרני הרכב הקשר בין דגמי קונספט לדגמים בייצור סדרתי הוא זניח למדי, ודגמים אלה נוצרים בעיקר כדי להפגין יכולות ולבחון את תגובות הקהל באשר לכיוונים עתידיים. לא במקרה של מאזדה – שם למדנו כי מדובר בהרבה יותר מסתם תרגילים חופשיים בעיצוב.

“אנחנו מודים לקהילת מעצבי הרכב המובילים בעולם על הכבוד ועל התואר החשוב בו זכינו אשר מוכיח שכנראה הצלחנו במשימתנו לבטא את המהות של האסתטיקה היפנית העדכנית”, ציין בהתרגשות (מאופקת) איקואו מאדה, דור שני למעצבים במאזדה אשר אביו היה אחראי בין היתר על עיצוב ה-RX-7 המקורית ומי שמכהן כמנכ”ל מחלקת העיצוב של מאזדה בעשור האחרון. “כפי שראיתם בעבר, לדגמי הקונספט שלנו יש קשר ישיר לרכבים בייצור סדרתי ומהותו של הקשר של ה-Vision Coupe תיוודע בעתיד הקרוב עם חשיפת הדור החדש של דגמי מאזדה שהראשונים ביניהם יושקו ב-2019”.

תואר “רכב הקונספט של השנה” בתחרות Car Design Night הוא ההישג היוקרתי ביותר בתחום זה בעולם הרכב, אך יש לציין כי זו אינה הזכייה הראשונה של מאזדה עם ה-Vision Coupe בתארים. מאז חשיפת הדגם באוקטובר אשתקד מכונית התצוגה כבר קטפה עוד פרס עיצוב עולמי נחשב באירוע שהתקיים בפריז בינואר השנה.

Vision Coupe על חופי אגם הקומו שבאיטליה

הודות להצלחה הגדולה, מאזדה הוזמנה ע”י מארגני Concorso d’Eleganza Villa d’Este להציג את ה-Vision Coupe, לראווה, על חופי אגם קומו שבאיטליה. זה היה אירוע יוקרתי אשר הציג, בעיקר, מורשת ומכוניות היסטוריות, אבל רק מספר יצרנים מודרניים, שביניהם מאזדה, נבחרו להציג לראווה את מכוניות הקונספט החדשות שלהם. כאלה הן המאזדות, יפות יפות, שבא לבכות.

תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים