דגמים

10 דברים שלא ידעתם על מאזדה 2

במאזדה טוענים שהם הכניסו את כל מה שטוב בדגמי הדגל שלהם באריזה קטנה. ובמלים אחרות – עשר סיבות לכך שהמאזדה 2 היא אחת הקטנות והפופולריות בישראל.

  1. מוצלחת עם הוכחות. המכונית הקטנה בהיצע של מאזדה הגיעה לישראל לראשונה ב-2007 והפכה מיד לאחת הקטנות המבוקשות, חדשה ומשומשת. הדור הנוכחי נחת אצלנו ב-2015 והמשיך את הצלחת קודמו. וכשיש הצלחה, הפרסים נערמים. רשימה ממש חלקית, אבל ממש: “מכונית השנה העולמית” שניתן לה על ידי חבר שופטים המונה מעל ל-60 עיתונאי רכב מכל רחבי העולם, “מכונית השנה ביפן”, “מכונית השנה באירלנד” ו”סגנית מכונית השנה” בדרום אפריקה.

  1. קודם כל נהג. כמו כל דגמי המותג גם ה-2 תוכננה ונבנתה ממושב הנהג החוצה. זאת, על מנת ליצור את אותו חיבור מיוחד בין הנהג למכונית בהתאם למורשת ה-Jinba ittai שעל פי המסורת היפנית מעלה על נס את החיבור המושלם בין רוכב לסוסו. היינו יכולים לכתוב כאן משפט אחר ביפנית, שמספר על החיבור שבין הלו קיטי לבין עבודות תשתית ברחוב יפני ממוצע, אבל העדפנו לדבוק במקור. איך עושים את זה? קלי קלות. פלטפורמת ה’סקייאקטיב’ של ה-2 העדכנית כוללת שימוש בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה לטובת עמידות פסיבית גבוהה במקרה של תאונה חלילה; מערך מתלים מרשים והגה מהיר שגם יודע לדבר עם הנהג/ת. התוצאה: חדות יוצאת דופן וחוויית נהיגה ספורטיבית גם במהירויות שבהן מכוניות אחרות בקבוצה מרגישות כמו עלה נידף בהוריקן יפני.
  2. סיבובים זה כיף. משנת הדגם הנוכחית ה-2 מגיעה כסטנדרט בכל הגרסאות ורמות האבזור עם מערכת GVC – G-Vectoring Control. המערכת הסופר מתוחכמת, אלא מה, מחלקת את הכוח לגלגלים הקדמיים, בהתאם לרמת האחיזה ולמידת הפניית הגלגלים. התוצאה: שיפור האחיזה, חידוד ההיגוי, והעצמת החיבור בין האוחז בהגה לבין רכבו. הרבה זוגות נשואים היו רוצים להכניס את המערכת הזאת לחייהם. כך היו נחסכים המון דיונים בבית הדין הרבני.

  1. יש לה לב. מתחת למכסה המנוע שלה נוהמת יחידת כוח בדמות מנוע סקייאקטיב G בנפח 1.5 ליטרים המפיק 112 כ”ס (מהירות) ומומנט של 14.8 קג”מ (כוח). כמו כל מנועי מאזדה הוא עושה שימוש בהזרקת דלק ישירה ויחס דחיסה גבוה לטובת יעילות מיטבית וחיסכון מרבי בדלק. המנוע הזה כולל גם טכנולוגיה ייחודית המאפשרת לקבל כוח זמין כבר בסיבובי מנוע נמוכים לטובת תגובת דוושה מידית. אמרנו שזה קל – יש כוח, וגם חיסכון. כמה חיסכון? השוואה שנערכה במגזין “אוטו” גילתה שהמאזדה 2 היא הקטנה השנייה הכי חסכונית בשוק.
  2. 1,2,3,4,5,6. ספורט. המאזדה 2 משווקת בישראל עם תיבת הילוכים אוטומטית “סקייאקטיב דרייב” עם שישה הילוכים, שמשלבת את הטוב בין כל העולמות – החלפה חלקה ומהירה. היא כוללת גם מצב ספורט המושך את המנוע לסיבובי מנוע גבוהים יותר ובמקביל מבצע החלפות מהירות להענקת חוויה המדמה נהיגה ספורטיבית ברכב עם גיר ידני. ברמת האבזור הבכירה קיימים גם משוטים משני צידי ההגה לתפעול ידני נוח במיוחד של תיבת ההילוכים. האמת, האמת, לא נראה לנו שמישהו חותר במשוטים האלה. אבל שיהיה. או שיהיו.
  1. למקומות, היכון. היא כל-כך מהנה לנהיגה, שבסדרות מרוצים רבות בעולם, מסוג B-Spec, בוחרים המתחרים ב-2. בקטגוריה זו מותרים שינויי צמיגים ומתלים בסיסיים ונדרשת התקנה של כלוב התהפכות, כיסא מרוץ וחגורות בטיחות מתאימות. לבד מה-2 בקטגוריה זו ניתן לפגוש גם מכוניות כמו פורד פיאסטה (אהבנו), פיאט 500 ומיני קופר (את האחרונה אנחנו מאוד אוהבים). אגב, גם בארץ, בזכות היכולות הדינמיות הגבוהות והאמינות המושלמת (טפו טפו), ה-2 הייתה הבחירה של כמה בתי ספר לנהיגה מתקדמת.
  2. שרת הביטחון. ה-2 מגיעה עם אבזור בטיחות מתקדם הכולל חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת לבלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, מערכת להתראה מפני סטייה מנתיב. בנוסף יש לה גם מובילאיי מהדור העדכני המוסיף התראת התנגשות וקרבה לרכב מלפנים בכל מהירות, התראת התנגשות בהולכי רגל או רוכבי אופניים ומערכת לזיהוי תמרורים. רמות האבזור הגבוהות (ספורט ו-Pure White) כוללות גם התראת סכנות בשטח המת והתראת תנועה צולבת מאחור. והכי חשוב, באמא שלכם, בזהירות. אל תבחנו את המערכות האלה בזמן אמת. אל תדברו בטלפון. תהיו מרוכזים בנהיגה. רק בנהיגה.

  1. כמו מאזדה 6, אבל בקטן – במאזדה חושבים שלא כל אחד צריך מכונית מנהלים, אך מאמינים שגם למי שבוחר במכונית קטנה מגיעים תנאי מחיה טובים ותא נוסעים מזמין. אי לכך ובהתאם לזאת, המאזדה 2 החדשה כוללת את מערכת MZD CONNECT המקורית המוצלחת של החברה הכוללת מסך 7″, רדיו, נגן תקליטורים, מצלמת רוורס וקישוריות בלוטות’ מלאה כולל הצגת הודעות SMS על מסך המערכת והקראתן (באנגלית). לא מבינים אנגלית? זה הזמן ללמוד. אי אפשר היום להסתדר בלי.בנוסף ניתן לציין גם התנעה בכפתור, חישוקי סגסוגת קלים, בדי ריפוד ססגוניים עם תיפורים בולטים ואפילו מושבי עור לבנים ותצוגה עילית ברמת הגימור הבכירה. עכשיו, לאקדמיה לעברית יש עמוד פייסבוק מעולה. היכנסו אליו ובדקו מהם “תיפורים”. רגע, ועוד לא דיברנו על העיצוב – כמה זה 2 כפול שלוש – מאזדה 6 כמובן. אמרנו, אריזה קטנה, או לא אמרנו. שוב רגע, ולא דיברנו על חוויית הנהיגה – כמה זה 2 ועוד אחת – מאזדה 3 כמובן. מה אמרנו על האריזה הקטנה. ושוב רגע, בכלל לא דיברנו על גימור ואיכות. מאיפה ה-2 מגיעה אלינו – יפן כמובן. מי עוד מגיעות משם? כל הגדולות של מאזדה. כל הגדולות.
  2. אדום עמוק. את ה-2 החדשה ניתן לקבל באחד מ-10 גוונים מלאי חיים כשביניהם  אדום עשיר ייחודי שפותח על ידי TAKUMI-NURI – מומחה צבעים בדרגת רב אומן (TAKUMI: רב-אמן, NURI: צביעה). את הצבע שנקרא  Soul Red Metallic ניתן למצוא רק ברכבי מאזדה והוא יוצר אפקט של עומק המדגיש את צורת המרכב הדינמית של רכבי המותג מהדור האחרון שעוצבו בהתאם לשפת העיצוב KODO המבטאת את התשוקה שבתנועה. קלאסה.
  3. ריו, כישרון. ריו ינגיסאווה (Ryo Yanagisawa), המעצב הראשי של ה-2, התחיל לצייר מכוניות בגיל 7 על הדפים האחוריים של מחברות בית הספר שלו. עד מהרה היה ברור לו ולסובביו שמדובר בהרבה יותר מסתם דרך להעביר את הזמן בשיעורים ולמעשה ייעודו בחיים הוא לעצב מכוניות. כנער, ינגיסאווה נשבה בקסמם של קווי העיצוב הדרמטיים של הלמבורגיני קונטאש. אחרי שסיים את לימודי העיצוב התעשייתי הוא הצטרף למאזדה ובין היתר היה חבר בצוות שעיצב את המאזדה 5 ואת ה-CX9. הטנדר BT50 היה הרכב הראשון שלו כמעצב ראשי וב-2 החדשה הוא כבר הביע את מלוא כשרונו ועיצב מכונית בעלת נוכחות עוצמתית שהעניקה ל-2 את מדליית הזהב ב”תחרות העיצוב הטוב” של משרד המסחר והתעשייה של יפן. פייר? התרגשנו.
תגובה בפייסבוק
Tags:

!השארו מעודכנים

הרשמו לניוזלטר של בלוג מאזדה
ותקבלו כל כתבה חדשה שמתפרסמת

    :שלחו לי כתבות בנושאים הבאים